חוזרים לשגרה מלאה: פיקוד העורף הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) כי ירושלים מוגדרת שוב בצבע ירוק — שמשמעותו שגרת חיים רגילה ללא כל הגבלות. אתמול (שלישי) בשעות הצהריים הוחמרו משמעותית ההנחיות בבירה, והסיבה התבררה כמה שעות לאחר מכן עם מטח הטילים הבליסטיים שהגיע מאיראן.
1 צפייה בגלריה
העיר ירושלים
העיר ירושלים
העיר ירושלים
(צילום: shutterstock)
הנחיות פיקוד העורף בירושלים

בירושלים נכון לעכשיו (רביעי, ערב ראש השנה) אין כל שינוי בשגרת החיים. ניתן לקיים את כל הפעילויות החינוכיות ללא הגבלות, כך גם כל סוג של התקהלויות — מרכזי קניות, מופעי בידור, חתונות, בתי כנסת ופעילויות תרבות, פעילויות ספורט עממי, מכוני כושר וחדרי סטודיו. מקומות העבודה בירושלים פועלים גם הם ללא כל הגבלה.
בתוך כך, בפיקוד העורף מבקשים מהציבור וגם מהירושלמים לגלות ערנות ולהיות מוכנים לתרחיש בו יתבצע ירי טילים לעבר העיר — יש לוודא שהמרחב המוגן, בין אם מדובר בממ״ד או במקלט, פתוח ונגיש לשימוש. במקרה של אזעקה, זמן ההגעה למרחב המוגן בבירה עומד על דקה וחצי.

שמעתם פיצוצים ולא היתה אזעקה? אין סיבה להילחץ. שירושלים מחולקת למספר אזורי התרעה מפני נפילת טילים. אזעקה באזור מסוים תופעל רק במידה והמערכת של הצבא מזהה כי השיגור בוצע לאזור הספציפי שנתון תחת סכנה.לכן, תושבים בירושלים ששומעים פיצוצים ללא אזעקה יכולים להיות יחסית רגועים שכן האזור שהנם נמצאים בו אינו בסכנה והירי לא מכוון אליו.