שנה ל-7 באוקטובר: הורים משכונת בית הכרם טוענים כי נחרדו לגלות כי בגן עופרים מועסקת סייעת שבשנה פוטרה מעבודתה, בטענה כי הביעה תמיכה בטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
בית הכרם
בית הכרם
בית הכרם
(צילום: יואב דודקביץ')
בעמותת לביא מיהרו להודיע להורים כי הם הנחו לסיים לאלתר את תפקידה ולהביא עובדת אחרת. הם גם הבהירו כי הסייעת שתסיים את עבודתה, לא תשובץ בגנים אחרים. אבל ההורים עדיין המומים ולא מצליחים להבין איך פועל הליך הסינון בגוף שאמור לטפל בילדים קטנים ולדאוג לשלומם.
כזכור, בעקבות הטבח בשמחת תורה היו מקרים שבהם תושבי מזרח ירושלים הביעו תמיכה בטרור. בהמשך התברר כי בין אלו שהביעו תמיכה ברצח ובאונס שביצעו מחבלי החמאס, היו גם עובדים עבור הרשות המקומית, והללו פוטרו מעבודתם.
ביום שלישי שעבר נחרדו הורים לשמוע כי בגן עופרים מועסקת סייעת שבשנה שעברה עבודתה הופסקה בשל תמיכה במעשי החמאס. אחת האמהות סיפרה ל-mynet: "היו הורים בגן שהכירו את השם והסיפור משנה שעברה כשהיא עבדה בגן עד לאירוע שבו היא הביעה את תמיכה בחמאס. בשנה הקודמת גם נאלצו להחליף את המנעול בגן בגללה וההורים מיד זכרו את האירוע שטלטל אותם כבר בשנה קודמת".
האם ציינה כי כאשר להורים נודע על המקרה, הם מיהרו להוציא את הילדים מהגן. "בשעה 14:15, רבע שעה לאחר שהתחיל הצהרון, כבר החלו התכתבויות בקבוצה. יצאנו מהעבודה ולקחנו את הילדים. כל אחד הגיע לגן בפרק הזמן שהתאפשר לו, כדי לקחת את הילדים.
"היו שתי סייעות באותו יום, במקום שלוש ולא היה מצב לשלוח אותה הביתה ולהשאיר את הילדים עם סייעת אחת בגן. בין אם היא מסוכנת או לא - ילדים בני שלוש לא צריכים להיות בסיטואציה הזו".
מנכ"ל עמותת לביא, ארנון איקן, מיהר לשגר להורים הודעה שבה נכתב: "תחילה ברצוני לציין שאנו מצרים על האירוע. חשוב לי להדגיש שעם היוודע אצלנו במטה על האירוע הנחינו באופן מיידי להחליף את העובדת בעובדת אחרת, תוך הבהרה שהיא לא תשובץ עוד בצהרון זה וגם לא בשום צהרון אחר, בשל נסיבות סיום העסקתה בעבר. כמו כן, אנו עורכים כעת בדיקה מקיפה במטרה להפיק לקחים ולהדק את אמצעי הבקרה הנדרשים על מנת למנוע הישנות של אירועים מסוג זה".
מהעירייה נמסר: "עם היוודע המקרה, הורתה עמותת לביא להחליף מיידית את העובדת באחרת, תוך הבהרה שהיא לא תשובץ עוד לעבודה בצהרונים, לאור נסיבות סיום העסקתה בעבר. נערכה בדיקה מקיפה של האירוע במטרה להפיק לקחים ולהדק את אמצעי הבקרה הנדרשים, למניעת הישנות של אירועים מסוג זה".