בעקבות המערכה נגד איראן, נרשם בירושלים זינוק של 300% ברכישת מזרנים, ועלייה של 100% ברכישת סוללות. כך עולה בין היתר מפילוח הנתונים שביצעה "וולט" לבקשת 'מיינט ירושלים'. ואיך נראית הרשימה המלאה של הקניות במלחמה בירושלים?
2 צפייה בגלריה
הבהלה למינרלים. ממלאים בקבוקים
הבהלה למינרלים. ממלאים בקבוקים
הבהלה למים מינרלים במלחמה
(צילום ארכיון: אפי שריר)

קראו גם:

מה קנו הירושלמים? קבלו את מצעד הצריכה במלחמה


המערכה מול איראן שינתה את הרגלי הצריכה של הירושלמים. המוצרים הכי נרכשים בסופרמרקטים בירושלים בשבועיים האחרונים שבהם נפלו טילים על ישראל, כללו (בסדר יורד):
  1. מים מינרליים
  2. חיתולים
  3. חטיפים
  4. ביצים
  5. נייר טואלט
  6. מזון לתינוקות ("תמ״ל")
  7. גבינה לבנה
  8. לחם
  9. חלב
  10. עגבניות

2 צפייה בגלריה
מצעד הקניות במלחמה בירושלים
מצעד הקניות במלחמה בירושלים
מצעד הקניות במלחמה בירושלים
(צילום: המחשת AI)

וגם ראוי לציון: בשל הפסקת הלימודים גם נרשם גידול של 150% בקנייה של בריכות מתנפחות.
וולט (Wolt) פועלת בישראל החל מסוף שנת 2018, אלא שלבירה היא הגיעה באופן מאוחר יחסית. בתחילה היא פעלה בתל אביב. בהמשך היא התרחבה ב-2019 לערים רבות ברחבי הארץ, ובהן גבעתיים, רמת גן, הרצליה וחיפה. במהלך 2020, ועל רקע התפרצות מגיפת הקורונה, החברה הרחיבה את פעילותה לפתח תקווה, ראשון לציון, חולון, בת ים ואפילו באר שבע.
רק בשלהי שנת 2021 השירות החל לפעול בירושלים וגם אז רק בחלקים מצומצמים ובהם במרכז העיר, רחביה, תלפיות, וגם באבו תור, בית צפאפא, ושיח ג׳ראח. בחברה הודו בשעתו כי הם חששו גם מהגיאוגרפיה של העיר וגם מהיעדר ביקוש בעיר שהיא אחת העניות בארץ. אבל הביקוש היה גדול ולכן בדצמבר 2023 גם החל לפעול בבירה שירות ״Wolt Market״. הסניף הראשון הוקם במתחם המיתולוגי של מועדון האומן 17 שבתלפיות.
מוולט נמסר בתגובה: "בהחלט רואים בעיר מגמה של היערכות למצב חירום אבל עם העדפה ברורה לרכישות מהותיות של צרכים יומיומיים".