מנה חדשה בתפריט העסקי־חברתי בעיר. בקרוב תחל מסעדת 'עזרא גריל בשרים', בבעלות שי עזרא, בהרצת מיזם חדש עם עמותת 'שק"ל' לשיתוף אנשים עם מוגבלויות בקהילה. מדובר למעשה באיחוד כוחות עסקי של מסעדת הבשרים הפופולארית ובית הקפה של 'שק"ל', השוכנים זה מול זה ברחוב יד חרוצים בתלפיות. במסגרת המיזם יהפוך בית הקפה, שכבר יותר משנתיים אינו פעיל עקב קשיים כלכליים, לאולם אירועים קטן של עד 120 איש. המקום החדש, שייקרא 'עזרא ג'וניור', ישמש את לקוחות 'עזרא גריל', שתשכור אותו מ'שק"ל' ואף תעסיק בו את בעלי המוגבלויות הנתמכים על ידי העמותה.
3 צפייה בגלריה
שי עזרא
שי עזרא
שי עזרא
(צילום: שלו שלום)
גודל השטח המדובר עומד על כ־200 מ"ר, והשכירות עבורו תעמוד על 14 אלף שקל בחודש. לפי התכנון האולם יפעל בערבים בלבד, כאשר שעות היום יוקדשו להכנת האירועים. בתקופה הקרובה ייערך שיפוץ יסודי במקום, ובין היתר יוקם בו מטבח קצה, כשהמטבח הקיים במסעדת 'עזרא גריל' ישרת גם את המקום החדש.

טוב שכן קרוב


בעלי 'עזרא גריל', שי עזרא, חושף כי המקום מושכר לחמש השנים הקרובות עם אופציה לחמש נוספות. "המטרה היא לשלב את עובדי עמותת 'שק"ל' במטבחים ואפילו בתוך המסעדה עצמה", אומר עזרא. "מכיון ש'שק"ל' היא עמותה, מדובר בהתקשרות מורכבת, וכרגע עוד סוגרים את הדברים מבחינה משפטית".

קראו גם:

איך נרקם הקשר העסקי-חברתי הזה? "ההיכרות שלי עם העמותה החלה מהקירבה הפיזית של בית הקפה שלהם לעסק שלנו. עד כה תרמתי להם באופן פרטי, אך עכשיו הבשיל המצב לעשות משהו בקנה מידה קצת יותר גדול.

3 צפייה בגלריה
הפתיחה בקרוב. 'עזרא ג'וניור'
הפתיחה בקרוב. 'עזרא ג'וניור'
הפתיחה בקרוב. 'עזרא ג'וניור'
(הדמיה: גלית ששון, שלטי המעצב)

"מדובר בהשקעה של כמה מאות אלפי שקלים בגלל השיפוץ וההתאמות לאירועים. מי שתהיה אחראית בעצם על העסק החדש היא מורן אשתי, שבחודשים האחרונים ניהלה יחד עם אחותה סיוון את 'עזרא'. אני חושב שעצם זה שהנשים הן האחראיות על הבישולים ועל ניהול המקום זה נכס אדיר בשבילנו".
נכנסים לאירוע
למה בחרתם בקונספט של אולם אירועים קטן? "לאחרונה עולה הביקוש דווקא למקומות עבור אירועים קטנים: ימי הולדת עגולים, מסיבות פרישה, 'חתונות זהב' ואפילו חתונות של 'פרק ב''. אנחנו נתמחה בזה עם תפריט מיוחד של תבשילים וסלטים ביתיים, שאמא שלי חנה וחמותי אורלי יכינו תחת ניהולה של מורן. מבחינת העובדים של 'שק"ל', זה קונספט שיותר מותאם עבורם כי הם באים לעבוד במשמרות של שעות הבוקר".

3 צפייה בגלריה
שי עזרא ואמו
שי עזרא ואמו
שי עזרא עם אמו חנה. תופקד על הבישולים באולם החדש
(צילום: רפי קוץ)

איפה היית ממקם את המודל הזה על הסקאלה - יותר לכיוון הרווחי או החברתי? "בסופו של דבר ברור שזה למטרות רווח כי אנחנו עסק, אבל אין לי ספק שאם לא היה מדובר בעמותת 'שק"ל', המהלך הזה לא היה קורם עור וגידים. יש הרבה מקומות מסביבנו שיכולנו לקחת ואפילו לא עלו במחשבה. בינתיים כבר התחלנו לקחת הזמנות של אירועים קדימה".
עופר דהרי, מנכ"ל 'שק"ל': "אנחנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה עם שי והצוות של 'עזרא'. מאז משבר הקורונה, שפגע בענף המזון ואנחנו בתוכו, חיפשנו בעל עסק עם ערכים משותפים לשלנו, מודעות ומעורבות חברתית, שישלב אנשים עם מוגבלויות כחלק אינטגרלי ממודל ההעסקה במקום. אנחנו בטוחים שמצאנו שותפים אמיתיים לדרך ומאחלים לכולנו שזו תהיה דרך ארוכה יחד".