מחשבים מסלול מחדש: בדיקה שערכו מפעילי אפליקציית 'מוביט' גילתה כי לירושלמים כדאי להעדיף שימוש בתחבורה הציבורית בדרך לנתב"ג, מה שעשוי לחסוך לעיתים כסף וגם זמן.
1 צפייה בגלריה
הרכבת לנתב"ג. מהירה כשאין תקלות
הרכבת לנתב"ג. מהירה כשאין תקלות
הרכבת לנתב"ג. מהירה כשאין תקלות
(צילום: יצחק טסלר)
מתברר כי החניה היקרה בחניון בשדה וההמתנה לשאטלים הופכת את אופציית הרכב הפרטי לפחות אטרקטיבית, וזה עוד לפני שהכנסנו את השאלה מי רוצים ויכולים לנהוג אחרי טיסה מייגעת.
הבדיקה בוצעה עבור מי שרוצים לצאת בימים א'-ה', בשעה 8 בבוקר, מקינג ג'ורג' פינת יפו אל חופשה בת שלושה לילות וארבעה ימים. אם אתם מתעקשים לנסוע עם הרכב, זה ייקח לכם בממוצע 47 דקות והדלק יעלה 26.87 שקל. רק קחו בחשבון שחניה של רכב פרטי בחניון ארוך טווח מקורה בנמל התעופה עולה 80 שקל ליום. אם תעדיפו חניון ארוך טווח פתוח תשלמו רק 45 שקל ליום, אבל תמתינו בחום כבד לשאטל שייקח אתכם לטרמינל ובחזרה. בסך הכל תשלמו בין 206 ל־346 שקל.

מקינג ג'ורג' לנתב"ג (מקור: 'מוביט')

רכבת קלה+רכבת
61 דקות- 23.5 שקלים
רכב פרטי
47 דקות - 346-206 שקלים
מונית ישירה
43 דקות - 180 שקלים
מונית+רכבת
29 דקות - 54 שקלים


אגב, בבדיקה שערכה 'מוביט' התברר כי נסיעה במונית היישר לנתב"ג תיקח לכם 43 דקות ותעלה 180 שקל. הנסיעה הכי מהירה היא שילוב של מונית לתחנת נבון ומשם רכבת - זה ייקח לכם רק 29 דקות בממוצע ויעלה 54 שקל. הנסיעה הכי זולה אבל גם הכי ארוכה כוללת שילוב בין רכבת קלה לכניסה לעיר ומשם רכבת לנתב"ג. זה יעלה לכם רק 23.5 שקל ותגיעו ליעד רק אחרי 61 דקות בממוצע. יצוין כי בשבועות האחרונים היו שיבושים ותקלות רבות ברכבת ישראל, ובחלק מהמקרים הדיווח לתקשורת ולנוסעים נמסר באיחור משמעותי, כך שגם את הדבר הזה צריך לקחת בחשבון.
סמנכ"ל השיווק והצמיחה של 'מוביט', יובב מידד: "גם אם אתם לא נוהגים לנסוע ביומיום בתחבורה הציבורית, לפני שאתם נכנסים לרכב מומלץ להיכנס לאפליקציית 'מוביט' ולהזין את היעד שלכם. לא מעט פעמים תופתעו לגלות דרך קלה, חסכונית ואף מהירה יותר מהרכב הפרטי להגיע ליעד, ללא פקקים וללא חיפוש אחר חניה".