"הגבירו את תדירות הקו ואפשרו לי להגיע לבית הספר בזמן": תכירו את גבריאלה שי בת ה-13 מהגבעה הצרפתית שהחליטה לפתוח בעצומה כדי לתגבר את קו 42. גבריאלה גילתה כי לקו 42 בו היא נוסעת בכל בוקר, תדירות משונה: אחרי הקו שעובר בשעה שבע וחמישה, האוטובוס הבא רק בשמונה ועשרים.
3 צפייה בגלריה
גבריאלה שי
גבריאלה שי
שי. "אני יודעת שיש גם סטודנטים שהקו הזה מאוד עוזר להם"
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני לומדת בבית הספר ליד"ה, ומתחילה כל בוקר בשעה עשרה לשמונה ככה שבדרך כלל הקו של שבע וחמישה מתאים לי בדיוק. השנה, יש יום בשבוע שבו אני מתחילה ללמוד בשעה שמונה וחצי, אלא שהקו הבא אחרי שבע וחמישה עובר רק בשעה שמונה ועשרים ואחר כך בתשע ועשרים – כלומר רק כל שעה פלוס.
קראו גם:
"אמנם יש לי גם את קו 68, אבל הוא ארוך יותר ובמקום לנסוע ישירות ולהגיע תוך מקסימום חצי שעה לבית הספר, לוקח לי הרבה יותר זמן והוא גם נתקע בהרבה פקקים בדרך אז אם אני לוקחת אותו אני צריכה לצאת שעה לפני הזמן. פשוט רציתי שהתדירות של 42 תהיה יותר גבוהה כי אני יודעת שיש גם סטודנטים שהקו הזה מאוד עוזר להם. אז החלטתי לפתוח בעצומה וביקשתי מאמא שלי לעזור לי להפיץ את זה בקבוצות הווטסאפ. אני שמחה שפתחתי את העצומה הזאת. פתחתי את זה כדי שאגיע ללימודים בזמן, אבל אחר כך הבנתי שזה יעזור להרבה נוסעים אחרים".

3 צפייה בגלריה
מסוף הר הצופים
מסוף הר הצופים
קו 42 במסוף הר הצופים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

אמה של גבריאלה, נעמי ווסטפריד אמרה ל-mynet: "היא פשוט גילתה שאין לה איך להגיע לבית הספר ביעילות אז החליטה לפתוח עצומה כדי שיוסיפו עוד קו בשעות העומס בבוקר. בעקבות העצומה שהיא פתחה, עשרות חתמו עליו בתוך שעות.
"בנוסף, קיבלתי המון תגובות מסטודנטים ותושבי השכונה שממש תומכים במהלך ואומרים שזה אכן לא הגיוני שבשעות העומס של הבוקר, בקו שמחבר בין שני קמפוסים, יהיה הפרש של כמעט שעה וחצי בין קו אחד למשנהו. צריך להבין - זה קו מהיר שמחבר בין הדסה הר הצופים, גבעת רם והדסה עין כרם ובדרך משמש גם הרבה מהתלמידים בצפון העיר שלומדים באזור האוניברסיטה לדוגמא ליד"ה, האקדמיה למוזיקה, אורט".

3 צפייה בגלריה
קו 42
קו 42
קו 42
(צילום: גבריאלה שי )

אמיתי כהן מהגבעה הצרפתית שחתם על העצומה ל-mynet: "זה קו שמחבר בין הדסה עין כרם להדסה הר הצופים אבל בדרך יש לו כמה נקודות עיקריות: שכונת מלחה, דרך בגין, צומת רמות, הגבעה הצרפתית והאוניברסיטה. אצלנו בשכונה יש הרבה אנשים שקשורים לאוניברסיטה (לומדים, עובדים), אז הקו משרת אותם מאוד.
"יש בערך 50-60 ילדים מהשכונה שלומדים באקדמיה למוזיקה, יש אנשים דתיים שהילדים שלהם לומדים ברמות, וזה הקו היחיד שמחבר בין הגבעה הצרפתית לרמות למרות שהשכונות מאוד קרובות. בנוסף יש הייטקיסטים שעובדים בהר חוצבים וגם הם משתמשים בקו הזה, כך שיש לקו הזה הרבה נוסעים.
"אמא שלי למשל נוסעת בקו הזה המון. אם היא לא יכולה לקחת את קו 42, היא צריכה לקחת את קו 77 שנסיעה בו אורכת לה שעה וחצי אם אין בו פקקים, במקום חצי שעה גג. ככה שכדאי שקו 42 יהיה הרבה יותר נגיש כי זה קו ש'מנקה' הרבה רכבים פרטיים מהכביש. כיוון שאין תחבורה טובה לנקודות שציינתי בשעות הבוקר או הערב (בהן מגיעים לעבודה ולבתי הספר וחוזרים מהם), הנוסעים נאלצים להוציא את הרכב ומגבירים את העומס על הכביש".
מהעירייה נמסר: "בשל חשיבותו הרבה לנוסעים בכלל ולסטודנטים בפרט, תוגבר קו 42 בשנת 2021 לשתי נסיעות בשעה החל מהשעה תשע בבוקר. תגבור נוסף לקו בשעות שיא בוקר (בשעות 07:00-09:00), בו צי האוטובוסים כולו נמצא בשימוש, כרוך בעלות תוספתית של אוטובוסים ונהגים. נושא הגברת התדירות ייבחן על-ידי משרד התחבורה במסגרת תוספות שירות עתידיות. עיריית ירושלים פועלת מול משרד התחבורה לתגבור תדירות הקו בזמן הקרוב, זאת במסגרת פעילותה השוטפת לשיפור ולייעול התחבורה הציבורית ברחבי העיר ולטובת המשתמשים בקו".
תגובת משרד התחבורה: "אנו פועלים כדי לתגבר את קווי האוטובוס, הנוסעים לקמפוסים בירושלים. במסגרת זאת, נכנסו חברות תחבורה ציבורית לעיר, המפעילות קווי שירות חדשים להר הצופים מאזורי הביקוש ברחבי העיר. בחודש האחרון הופעל על ידי חברת אקסטרה קו חדש, בין הר הצופים והגבעה הצרפתית (61), הנוסע דרך יגאל ידין, לשכונת רמות. כמו כן, בשנה האחרונה הופעל קו 517, בין הר הצופים, דרך ניות, לקרית מנחם.
"בשל חשיבות קו 42 לנוסעים רבים, ולסטודנטים בפרט, הוא תוגבר לפני כשנה לשתי נסיעות בשעה, מתשע בבוקר. המשרד יבחן את תגבור הקו גם בין השעות 07:00-09:00".