המאבק על מצב האוטובוסים המובילים לקמפוס: ל-mynet ירושלים נודע כי השבוע, עם תחילתו של הסמסטר השני, חברת סופרבוס היתה אמורה להפעיל קו מהיר וחדש עבור הסטודנטים - קו 517. הבעיה: העירייה טרם פתחה את חדרי המנוחה עבור הנהגים - והקו לא החל לפעול.
2 צפייה בגלריה
סופרבוס
סופרבוס
סופרבוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)

הקו החדש צפוי לצאת מאזור צומת אורה, דרך רחביה רחוב אגרון לקמפוס הר הצופים. "הוא אמור ליצר דרך נוספת לעין כרם, לקצר משמעותית את הדרך מרחביה להר הצופים ולהפחית את העומס בקווים 34 ,19 ,17 ו19א", אמרו באגודת הסטודנטים.
כזכור, לפני כחצי שנה ערכו עשרות סטודנטים באוניברסיטה העברית בקמפוס הר הצופים מחאה על מצב התחבורה הציבורית, אז הכריזה שרת התחבורה, מירב מיכאלי כי יתווספו קווים חדשים וקו 19 יתוגבר.
2 צפייה בגלריה
מחאת הסטודנטים בקמפוס הר הצופים
מחאת הסטודנטים בקמפוס הר הצופים
מחאת הסטודנטים בקמפוס הר הצופים
(צילום: תומר פאור, דוברות אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית)

השבוע שלחו נציגי אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית, מכתב לראש העירייה וכן למחזיק תיק התחבורה ובו הם דורשים לפתור את הבעיה. "בחודשיים האחרונים, כתוצאה ממאבק הובטח לנו כי קו 517 של סופרבוס יושק לקראת תחילת הסמסטר, שהתחיל היום. מצוות אב לתחבורה וממשרד התחבורה נמסר לנו שהקו לא מתחיל לפעול בגלל שהעירייה לא פתחה בזמן חדרי מנוחה לנהגי חברת סופרבוס. ברור לנו שכדי שהנהגים יוכלו להסיע אותנו בכל יום, הם זקוקים לדבר בסיסי כמו חדר מנוחה. השקת הקו חיונית לנו הסטודנטים והסטודנטיות.
"היום, יום פתיחת הסמסטר, התחלנו לחוות שוב את העומסים הקשים ומצוקת התחבורה בדרך לקמפוסים. העירייה חייבת לפעול באופן מידי לפתיחת חדרי מנוחה ראויים לנהגים כדי שפתיחת הקו החדש תאפשר הקלה על מצוקת התחבורה בעיר כמובטח".
מעיריית ירושלים נמסר: "לאגודת הסטודנטים נמסר שיש כוונה להפעיל את קו 517 במהלך חודש מרץ, כשהשאיפה היא להפעילו בתחילת הסמסטר. הנחיית משרד התחבורה הייתה שלא יפתחו קווים חדשים עד לפתיחת מבנה ההתרעננות לנהגים שהעירייה מקדמת. העירייה פועלת במרץ לחבר את המבנה לחשמל לאחר שחיבור התשתיות הושלם. אנו מקווים שכפי שתוכנן, עד סוף חודש מרץ ייפתח הקו לרווחת התושבים והסטודנטים בעיר".
פורסם לראשונה: 12:18, 10.03.22