למרות הסכנה הגדלה והולכת להולכי רגל מצד רוכבי אופניים חשמליים, מספר הדוחות ששוטרים חילקו בירושלים ירד באופן דרסטי ב־2022. על פי נתונים שאספה עמותת 'אור ירוק', בשנה החולפת השוטרים חילקו דוחות ל־1,351 רוכבים בבירה, לעומת 1,770 ב־2021. יצוין כי ב־2020, השנה שבה פרצה מגפת הקורונה והיו סגרים לתקופות ממושכות, השוטרים חילקו דוחות ל־2,272 ירושלמים.
1 צפייה בגלריה
תאונה של אופניים חשמליים
תאונה של אופניים חשמליים
תאונה של אופניים חשמליים
(צילום: 'איחוד הצלה')
יצוין כי גם בתל אביב רשמה המשטרה פחות דוחות ב־2022 לעומת 2021 (2,831 לעומת 4,209, בהתאמה), אלא שבתל אביב פקחי העירייה מחלקים דוחות לרוכבים העוברים על החוק, ואילו בכיכר ספרא סירבו עד היום לקנוס רוכבי אופניים וקורקינטים שסיכנו את עצמם ואת הולכי הרגל. מהעירייה נמסר: "אכיפת החוקים הנוגעים לרוכבי אופניים נעשית על ידי משטרת ישראל".
כדי להבין עד כמה שנת 2023 קטלנית עבור כלים דו־גלגליים - מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים, בכל הארץ, 18 רוכבי אופניים חשמליים. לשם השוואה, בכל שנת 2022 נהרגו 12 רוכבי אופניים חשמליים.

קראו גם:

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "מרכזי הערים הפכו למקום שמפחיד להסתובב בו. רוכבי אופניים חשמליים רבים מצפצפים על החוק, רוכבים על המדרכה, עוברים באור אדום ומסכנים את עצמם כאשר הם רוכבים ללא קסדה. מול המציאות הזו מדינת ישראל לא הוסיפה שוטר אחד כדי להילחם בתאונות שבהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים. הירידה הרצופה בכמות הדוחות שהמשטרה רושמת לרוכבים היא תוצאה ישירה של מחסור חמור במספר השוטרים ובמספר הניידות. כשרוכבים לא רואים כמעט שוטרים הם מרשים לעצמם לסכן את כולנו וגם את עצמם".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "לאורך השנה מקיימת המשטרה הליך סדור של פילוח תאונות הדרכים החמורות, סוג המעורבים בתאונות אלו ומיקומן. בהתאם לכך מתבצעת פעילות מניעה, בחינת תשתיות, הגברת נוכחות ואכיפה גם נגד רוכבי אופניים.
"נמשיך לאכוף את חוקי התעבורה גם בקרב רוכבי אופניים, בכל זמן ובכל מקום, במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל משתמשי הדרך".