בשכונת בקעה נתלה בשבוע שעבר דגל גאווה במרפסת אחד הבניינים, לאחר שהדגל הקודם שהיה תלוי במקום נתלש. בצמוד נתלתה הודעה מקורית: "הומופוב יקר! כל פעם שתתלוש את הדגל, נתלה דגל חדש. ונתרום 200 שקלים לבית הפתוח בירושלים. תודה על תרומתך לקהילה הגאה".
4 צפייה בגלריה
דגל גאווה בשכונה. "החלטנו שאנחנו לא שותקות"
דגל גאווה בשכונה. "החלטנו שאנחנו לא שותקות"
דגל גאווה בשכונת רחביה
(צילום: יואב דודקביץ')
ג'יסלן רוזן, תושבת שכונת בקעה שתיעדה את הדגל והכיתוב המשעשע לידו, אמרה ל"ידיעות ירושלים": "כשראיתי את השלט זה עשה לי טוב. יש אנשים חכמים שכתבו הערה בצורה חכמה ולא אלימה זה כל כך יפה שהייתי מוכרחה לצלם את זה״.
4 צפייה בגלריה
הדגל שהונף במקום והמחאה המקורית
הדגל שהונף במקום והמחאה המקורית
הדגל שהונף במקום והמחאה המקורית
(צילום: ג'יסלן רוזן)
"יש לי חברים וחברות ששייכים לקהילה וזה תפס את העין. מה שקורה לנו במדינה שלנו זה מראה לי שיש אנשים שכן חושבים ולא מגיבים בצורה כל כך נכונה יפה ונכונה זה פשוט חכם". יצוין, כי מאז הבחירות יש ברשתות החברתיות דיווחים על תלישה של דגלי גאווה בעיר.
קראו גם:
לפני כשבועיים העיתונאית שירה הדס-נקר משכונת בית הכרם פרסמה פוסט שהפך ויראלי: "זו היא הפעם הרביעית שהדגל הורד, פעמים קודמות היו קרובות למצעד פעמיים הורידו בחודש יוני ופעם אחת ביולי. לא השתנה משהו בעקבות הממשלה החדשה. אני לא חושבת שבפועל מישהו מטפס על המרפסת בגלל הבחירות.
(תיעוד תלישת דגל גאווה בנחלאות)

"אנשים עושים את זה מבורות, טיפשות ורוע, ואני ממש מקווה שאנשים יפסיקו לסכן את הבריאות והחיים שלהם ולגנוב ולהשחית רכוש שלא שייך להם. בעשרת הדיברות כתוב לא תגנוב. בשכונה שלנו זה קורה לאחרונה תלשו דגל ברחוב הרצל שהגענו ונתנו דגל חדש לעודד אותם. זה תחושה ממש מבאסת ומאוד מפחידה כי מגיעים אלייך".
4 צפייה בגלריה
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
מצעד גאווה בירושלים 2022
(צילום: עמית שאבי)
למרות שתלישת דגלי גאווה היא בעיה ותיקה, פעילים בקהילה חוששים שהממשלה החדשה תעודד את הקיצונים. כזכור, אבי מעוז, יו"ר תנועת 'נעם' וחבר כנסת מטעם 'הציונות הדתית' כבר הצהיר בראיון: "נבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית.... אתה יודע כמה מצעד כזה בירושלים פוגע בנו?״.
4 צפייה בגלריה
פקחי העירייה מסירים את השלט
פקחי העירייה מסירים את השלט
דגל גאווה על סניף שגרירות ארה״ב
(צילום: סיעת ״מאוחדים״)

יו"ר 'הבית הפתוח', יונתן ולפר אמר השבוע: "הקהילה הגאה והליברלית בירושלים מוכיחה שוב שבמקום הם יהיו אלימים אנחנו נלחם על זה שבירושלים יהיה מקום לכולם ולכולן. אני מזמין את כל הציבור בירושלים לרכוש דגלי גאווה בבית הפתוח, ולתלותם כתגובה למגיפת תלישת הדגלים ולחזק את הקהילה הגאה בעיר. בימים בהם 'השבת המשילות הפכה לדגל המונף חדשות לקרים בשיח הציבורי, אנחנו מצפים מנציגי הציבור וממשטרת ישראל לפעול בכל הכלים הנדרשים על מנת להפסיק את מגיפת השחטת ותלישת דגלי הגאווה בירושלים".