כוחות משטרה גדולים, בהם כלבנים לאיתור סמים, פרצו השבוע לדירה במבשרת ציון לאחר שבמשטרה סברו כי ממתקי מרציפן שקישטו עוגת יום הולדת הם לא פחות משקיות קוקאין המיועדות לחלוקה. במשטרה ביקשו להאריך את מעצרם של שני צעירים בשבוע אך בית המשפט הורה לשחררם לאלתר.
3 צפייה בגלריה
מרציפן או קוקאין?
מרציפן או קוקאין?
מרציפן או קוקאין?
(צילום: פרטי)
האירוע החריג התרחש ביום שלישי בערב, כאשר בלשי מחלקת המודיעין של תחנת הראל ניגשו לבית המשפט על מנת לקבל צו חיפוש בבית המשפחה המתגוררת במבשרת ציון, בעוד שהצעיר במשפחה, נשוא הצו, כלל לא שהה בארץ.

3 צפייה בגלריה
כלב משטרתי שהשתתף בפשיטה
כלב משטרתי שהשתתף בפשיטה
כלב משטרתי שהשתתף בפשיטה
(צילום: פרטי)
אל בית המשפחה פרצו כלבנים ובלשים רבים בחיפוש אחר שקיות הסמים, שלכאורה הוחבאו בדירה. אלא ש״השלל״ שנמצא על ידי השוטרים התברר עד מהרה כסוכריות מרציפן שקישטו עוגת יום הולדת.

3 צפייה בגלריה
מבשרת ציון
מבשרת ציון
מבשרת ציון
(צילום: shutterstock)
״עצרו אותי ואת אחי אחרי שמצאו שקיות של מרציפן ששימשו להכנת עוגה שחברתו של אחי הכינה, על יסוד התמונה של העוגה ניתן צו החיפוש״, סיפר אחד מבני המשפחה ל-mynet. ״כל הניסיונות להסביר לשוטרים שמדובר בטעות לא הועילו והם החליטו לעצור אותנו. אחי הקטן גם נעצר, נער ללא עבר פלילי כל זאת בשל קישוטי מרציפן.
"המשטרה החרימה את הניידים של בני המשפחה ולמשפחה נגרמה עוגמת נפש קשה מהאלימות שהפעילו כלפינו. לא ברור איך יחידת הכלבנים מצאה שקיות ממתקים והצביעה עליהם כסמים״.

קראו גם:

״נמצאו חומרים החשודים כסמים, השוטרים הותקפו״

במשטרת ישראל הגיבו בחריפות לאירוע: ״במהלך חיפוש על פי צו בימ"ש שערכו שוטרים יחד עם כלב משטרתי לאיתור סמים, אותרו בדירה חומרים החשודים כסמים בכמות שאינה לשימוש עצמי. חומרים אלו נתפסו בחדרו של אחד החשודים שנעצרו.
לצערנו במהלך פעילות השוטרים במקום, אחד החשודים דחף את השוטרים, והחל להפריע להם תוך איומים, גידופים ואמירות גזעניות כלפיהם על רקע מוצאם. כשאחד החשודים התנגד פיזית למעצרו, השוטרים נאלצו להשתמש בכוח על מנת להשתלט עליו, להשלים את מעצרו ולהמשיך בפעילות במקום.
שני החשודים נעצרו והועברו לחקירה במשטרה, ואחד מהם נבדק ע"י גורמי רפואה לאחר שטען כי אינו חש בטוב, זאת לאחר שהובהר לו כי בכוונת המשטרה לעוצרו ולהביאו בפני בימ"ש. לאחר בדיקתו הרפואית, לא נמצא צורך בפינויו.
נדגיש כי שחרור החשודים בתנאים מגבילים ע״י בימ״ש, אינו מעיד על תוצאות ההליך בעניינם של החשודים, והחקירה נמשכת. מן הראוי לגנות התנהגות פסולה, אלימה וגזענית כלפי שוטרים שפעלו לביצוע תפקידם כחוק, במקום לנסות לגונן עליה״.