קרב רווי יצרים במדבר. עיריית מעלה אדומים פנתה להוצאה לפועל נגד בעלי מתחם 'די סיטי' במישור אדומים בעקבות טענות על אי העברת תשלומי ארנונה בגין חודש נובמבר. מנגד, ב'די סיטי' טוענים כי עיריית מעלה אדומים היא זו שחייבת להם מיליונים וכי עקב חוסר האמון שנוצר הם החליטו להקפיא השקעות עתידיות בסך כמיליארד שקל, שנועדו לבניית פארק מים ואזור מלונאות.
1 צפייה בגלריה
דיזיין סיטי, אזור תעשייה מעלה אדומים
דיזיין סיטי, אזור תעשייה מעלה אדומים
דיזיין סיטי, אזור תעשייה מעלה אדומים
(צילום: אדווה חולי)

גובים גם במלחמה


במכתב חריף שהוציאה עורכת הדין של מתחם חנויות הריהוט, עו"ד דנית כהן, ושהגיע לידי "ידיעות ירושלים", נטען כי העירייה לא טרחה כלל לידע את מנהלי המתחם בדבר עיקול החשבונות והפנייה להוצאה לפועל, וכי אלה שעדכנו אותם הם השוכרים ובעלי החנויות במתחם. עוד נטען כי ב'די סיטי' יש שטחים ריקים שעבורם אין גביית ארנונה וכי העירייה מחויבת בהחזרי ארנונה עבורם בהיקף של 1.2 מיליון שקל. עוד טוענים ב'די סיטי' כי לנוכח מצב המלחמה יש הוראה מפורשת של האוצר לעיריות שלא לפתוח בהליכים בהוצאה לפועל בגין חיובי ארנונה וכי עיריית מעלה אדומים היא הרשות המוניציפאלית היחידה, למיטב ידיעתם, שעשתה כך.
יש לציין כי מתחם ה'די סיטי' הוא ההשקעה הפרטית הגדולה ביותר שהושקעה במעלה אדומים מאז ומעולם, וזו היתה אמורה להיות רק הראשונה בסדרת השקעות ופיתוח כלכלי בסדר גודל שלא היו וכנראה גם לא יהיו בעתיד הנראה לעין בעיר ובאזור התעשייה שלה.

"התנהלות דורסנית"


מהנהלת ה'די סיטי' נמסר: "בהמשך להתנהלות הדורסנית וחסרת ההבנה של עיריית מעלה אדומים קבוצת 'קס גרופ' החליטה להקפיא את כל ההשקעות העתידיות בעיר. מזה תקופה ממושכת שעיריית מעלה אדומים מתעמרת בעסקים בעיר ולא מבינה שהם הקטר שמוביל את התעשייה והכלכלה בה.
"העירייה, שמחפשת רק להקשות, החליטה להמשיך ולהתעמר בנו גם בתקופת המלחמה, אף שיש הנחיה ברורה ממשרד האוצר שלא לפעול לגבייה בתקופה זו. תושבי מעלה אדומים הפסידו את אחד הקטרים הגדולים והמשמעותיים שיש לעיר".
מעיריית מעלה אדומים נמסר: "רשות מקומית אינה רשאית להפחית ארנונה ללא הסמכה מפורשת מאת המחוקק הראשי ולא התקבלה כל חקיקה בדבר הפחתת ארנונה, בגין המלחמה. כאשר מתקבלת חקיקה כזו (כמו בקורונה), הרשויות המקומיות מקבלות שיפוי ממשרד הפנים.
מיותר לציין, כי ככל שהמדינה תקבל החלטה להקלות בארנונה, הן יחולו באופן גורף על הזכאים להן. ביטול צ’קים של תשלום הארנונה באופן חד צדדי על ידי הנהלת הדי. סיטי הוא דבר שאינו מקובל ושאף רשות מקומית לא יכולה או צריכה להשלים איתו. רשות מקומית מחויבת לנהוג בשוויון. כפי שכל התושבים ובעלי העסקים משלמים ארנונה כדין, גם בתקופה זו, אין שום הצדקה לדין שונה לגבי הדי סיטי".