פרסום ראשון: איזה בית ספר ממלכתי העדיפו התלמידים הירושלמים העולים לחטיבות הביניים כעדיפות ראשונה בעיר? הנתונים הנוגעים לשנת הלימודים הבאה של מינהל החינוך העירוני (מנח"י) נחשפים כאן לראשונה ב-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
'הגימנסיה'.
'הגימנסיה'.
'הגימנסיה'.
(צילום: רפי קוץ)

בסך הכל מדובר ב־57 בתי ספר על יסודיים, שבהם אמורים להיקלט 3,559 תלמידים שסיימו השנה כיתה ו'. הנתונים הללו אינם כוללים את בתי הספר החרדיים ולא את אלה של המגזר הערבי. הנתונים שיוצגו כאן הם המעודכנים ביותר ונכונים לשנת הלימודים הקרובה: 2023-2022 (תשפ"ב-תשפ"ג). וכאמור, כל המספרים שבהם מדובר הם אלה שהתלמידים הירושלמים רשמו כעדיפות ראשונה בלבד.
קראו גם:

ההפתעה: בית הספר בהר חומה, האכזבה: הגימנסיה וטדי קולק

בראש רשימת מוסדות החינוך הממלכתיים עם הרישום הרב ביותר כעדיפות ראשונה נמצא הליד"ה. 146 מסיימי כיתות ו' סימנו אותו כעדיפות ראשונה, לעומת 139 בשנה שעברה.במקום השני נמצא תיכון זיו מבית הכרם, עם 121 תלמידים, אלא שמדובר בירידה של 16 הצבעות בהשוואה לשנת הלימודים שהסתיימה זה עתה.
2 צפייה בגלריה
תיכון זיו
תיכון זיו
תיכון זיו
(צילום: יואב דודקביץ')

אחריו נמצאת הגימנסיה העברית, עם 95 תלמידים. זהו נתון מאכזב במיוחד לנוכח העובדה שבשנת תשפ"ב ביקשו אותה כעדיפות ראשונה לא פחות מ־137 תלמידים. גם התיכון על שם טדי קולק בפסגת זאב אכזב בתוצאות העדיפות הראשונה - 88 תלמידים ציינו אותו השנה כעדיפות הבכירה מבחינתם, ירידה של 31 לעומת השנה שלפניה. רק 11 תלמידים ציינו כי 'קדמה' מהקטמונים הוא המוסד המועדף עליהם ביותר, וירידה נרשמה גם ב'בית חינוך' (14 השנה, לעומת 21 בשנת תשפ"ב). גם בית הספר קשת איבד מיוקרתו, כאשר בשנת הלימודים הקודמת 52 תלמידים בחרו בו כמועדף ביותר, והשנה רק 29 עשו זאת.
ההפתעה הגיעה מהתיכון בדרום ירושלים – 'תיכון הר חומה', 102 תלמידים ציינו אותו כעדיפות הבכירה מבחינתם כאשר בשנה שעברה ביקשו אותו 80 תלמידים כעדיפות ראשונה.
מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העירייה, חגית משה: "הורי ירושלים מביעים אמון מלא בנו. נמשיך לחזק ולהוביל את בתי הספר בעיר למצוינות וחדשנות".
פורסם לראשונה: 18:42, 28.07.22