תושבי שכונה בדרום העיר טוענים כי בשבועיים האחרונים היו אירועים חמורים בקייטנה ובצהרון של גן ילדים שמפעילה הרשות המקומית.
1 צפייה בגלריה
ילד בוכה
ילד בוכה
"מעולם לא קרה שהילד שלי יצא בבכי מהגן"
(צילום: shutterstock)

השפלה במעגל

"להפתעתי, כשבאתי לאסוף את הילדים לא מצאתי את בני, והתברר לי שהוא הסתתר", סיפרה אמו של הילד ל-mynet ירושלים. "אחת הילדות סיפרה לי שהוא מסתתר כי העליבו אותו. האחראית סיפרה לי אז לי שמדובר באיזה משחק שהילדים המציאו - הם בוחרים ילד, מעמידים אותו באמצע מעגל, מעליבים אותו, ואחר כך גם מבקשים ממנו סליחה.
"לרוע המזל, הילד שנבחר היה בני. הוא מספר שהוא הוכה בראשו במקל של מטאטא, הילדים רדפו אחריו, ביזו אותו, קיללו והשפילו. מעולם לא קרה שהילד שלי יצא בבכי מהגן. באותו היום לא רק שהוא יצא בבכי אלא גם נכנס להיסטריה".
קראו גם:
האם ההמומה ביצעה בדיקה מהירה, ולטענתה, הסייעת שנכחה במקום לא חשבה שמדובר באירוע חמור שעליו היא חייבת לדווח להורים ולפיקוח העירוני. "האינסטינקט המיידי שלי באותו הרגע היה להתקשר למשטרה כדי שיעצרו אותה", אמרה האם, "שירחיקו אותה בהקדם האפשרי מהילדים בגן. אלא שלאחר שיחה עם האחראית הבנו שהיה מדובר בסייעת מחליפה ששובצה בגן, וזה ככל הנראה ללא שיש לה כישורים או ניסיון מתאים לכך, ואולי היא גם סובלת מאיזו בעיה.
"שיתפנו אנשי מקצוע עירוניים והם טענו כי לא ניתן למנוע מאיתנו להגיש נגדה תלונה במשטרה, אבל שהם מבטיחים לנו שהבחורה הזאת לא תעבוד יותר במסגרת הצהרונים. לאחר ההבטחה הזאת החלטנו שלא להגיש תלונה".
לאחר ששיתפו בעניין את ההורים בקבוצת הוואטסאפ, התגלה להם שבאותו היום היה גם אירוע חמור אחר. "ילד בגן נעל את הדלת של הגן והשאיר חלק מהילדים בחצר תחת השמש הקופחת ללא יכולת להיכנס פנימה כדי לחסות בצל, לשתות או להשתמש בשירותים. הסייעת ההיא, שלא הצליחה לחלץ את המפתח מהילד הסורר, ביקשה מילד אחר לחטוף ממנו את המפתח. רק כך נכנסו הילדים אל הגן. אנחנו כהורים לא יודעים כמה זמן נשארו הילדים ככה בחוץ".
האם שחשפה את האירוע אמרה כי לאור חומרת המקרה היא מפסיקה לשלוח את ילדיה לקייטנות העירונית. "אני מעדיפה שהם יהיו בבית עם אמא שלי מול הטלוויזיה ולחסוך את כל הבלגנים", הוסיפה.
מהעירייה נמסר: "צוות הגן, לא היה מעורב ולא עודד כל אירוע אלימות. ההפך, הוא הפריד בין הניצים. עם הגעת האם לאיסוף הילד אשר חווה אלימות, היא עודכנה בפרטי התגרה. העירייה ממשיכה לבדוק את האירוע כדי למנוע כל סוג אלימות שהוא במסגרות החינוך".