הישיבה החגיגית הראשונה של מועצת העיר ירושלים ה-17 נערכה ביום חמישי, ללא קואליציה. לרוע מזלו של ראש העירייה, משה ליאון, הרכבת הקואליציה נתקלת הפעם בלא מעט קשיים. מי שמנהלים את המו"מ מטעמו של ליאון הם אנשי אמונו - משה מרגליות ודידי הרשקוביץ.
2 צפייה בגלריה
ליאון וחברי המועצה החדשה
ליאון וחברי המועצה החדשה
ליאון וחברי המועצה החדשה
(צילום: ארנון בוסאני, יואב דודקביץ)

השניים נפגשו עם ראשי הסיעות הגדולות ובהן ש"ס, דגל התורה והתעוררות וגילו כי הפערים עדיין גדולים. אם לא די בכך, ליאון שידע מראש כי הוא עומד להיבחר בשנית, הרשה לעצמו לנסוע לחו"ל מיד לאחר שזכה. הוא לא תיאר לעצמו שכאשר יחזור, העדלאידע שהוא תכנן לקיים, לראשונה מזה 42 שנים, תהפוך לסיוט יחצ"ני, בעקבות מחאה של חלק ממשפחות החטופים ושל חלקים בציבור.
"נראה שחגיגות פורים תפסו את הבמה ומקווים שעכשיו יתחילו לעבודה", אמר השבוע גורם בעירייה, שאישר את החשיפה של "ידיעות ירושלים", ולפיה גם בתוך סיעתו של ליאון לא שקט. "עופר איובי היה איש אמונו של ליאון, הרבה בזכותו הסיעה קיבלה שני מנדטים ורבים מהבוחרים בסיעה היו משכונת גילה. הוא פינה את מקומו לרונית חודג'ייב-אחדות כדי שתהיה אישה ברשימה, אבל ליאון קיבל רק שני מנדטים.
2 צפייה בגלריה
המועצה ה-17 של עיריית ירושלים
המועצה ה-17 של עיריית ירושלים
המועצה ה-17 של עיריית ירושלים
(צילום: ארנון בוסאני)

בסיעה של ליאון אמרו שהיא צריכה לפנות את מקומה שהוא ייכנס, אבל עכשיו הוא נשאר בחוץ ובתמורה הוא יקבל תפקיד של יועץ". אותו גורם הוסיף וציין כי הישיבה הראשונה של המועצה כוללת רק הצהרת אמונים ופרידה מחברי המועצה היוצאים. באמצע חודש אפריל תתקיים ישיבה עם נושאים על סדר היום ועד אז, כך מקווים, ההסכמים הקואליציוניים אמורים להיחתם.
ובתוך כך, מתברר כי המו"מ עם ש"ס ודגל התורה טרם הסתיים. למרות שבש"ס הגדילו את כוחם, מחמישה מנדטים בפעם הקודמת, לשישה בבחירות הנוכחיות, הם יקבלו כמו בחמש השנים האחרונות רק שני סגני ראשי עיר בשכר, וימשיכו להיות אחראים על תיקי החינוך והכספים. דגל התורה שקיבלה בשני סבבי הבחירות 6 מנדטים, תמשיך ותקבל שני סגני ראשי עיר בשכר ואת תיק התכנון והבנייה.


הבעיה הגדולה של ראש העירייה היא איך גורמים לחרדים להסכים לכך שיו"ר סיעת האיחוד הירושלמי, יוסי חביליו, יהיה איתם בקואליציה. מי שנלחם בחרדים לאורך כל הקדנציה האחרונה, לא הסכים לגלות מה נאמר בפגישה שלו עם ליאון. גורם הבקי במו"מ ציין "בפגישה לא סוכם על משהו משמעותי כמו מספר הסגנים, או תיקים שהם יקבלו".
יצוין, כי השאיפה של ליאון היא להרכיב קואליציה כמה שיותר גדולה, אלא שגם אם החרדים יסכימו לצרף את חביליו, לא בטוח שמי שבחרו בו, יסכימו שהוא יישב לצד חבר המועצה מטעם סיעת 'נעם'. מצד שני, הבוחרים של אריה קינג וחגית משה, לא יסלחו להם, במידה והם יאפשרו לליאון להחרים את נעם, כדי לצרף לקואליציה את חביליו.