בעיצומה של עונת הפריחה: הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה היום (א') את התכנית המשטרתית המאסיבית על גבי גבעת התורמוסים במצפה תל בארמון הנציב. הוועדה אישרה להוריד קומה מתחנת המשטרה, אך עדיין במדובר בהיקף של אלפי מ״ר, על גבי ה״מצפתל״ - אתר טבע עירוני מוכרז בירושלים.
3 צפייה בגלריה
התצפית מגבעת התורמוסים
התצפית מגבעת התורמוסים
התצפית מגבעת התורמוסים
(צילום: אדווה חולי)
התכנית, על גבי שטח של כ-5.4 דונם, כוללת מתחם עבור תחנת משטרה מרחבית, פלוגת מג״ב, תאי מעצר ומגורי לוחמים. בהחלטתה, צמצמה הוועדה המחוזית את היקף הבנייה רק בקומה אחת, והותירה את שטח הבינוי על כנו.
לתכנית הוגשו מעל 700 התנגדויות של ירושלמים וירושלמיות, המינהל הקהילתי בשכונה, החברה להגנת הטבע ונבחרי ציבור, אשר טענו בין היתר כי הבנייה תפגע קשות בתצפית ההיקפית הנדירה - ותחסל כל סיכוי סביר לשמר את המקום כאתר טבע עירוני ונקודת מפגש קהילתית וחברתית.

3 צפייה בגלריה
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
(צילום: אדווה חולי)

על אף התחייבויות פומביות בעבר מצד ראש עיריית ירושלים משה ליאון, לפיהן גבעת התורמוסים לא תיפגע, עיריית ירושלים לא התנגדה לבסוף לאישור התכנית. אך עדיין המאבק צפוי להמשך בערכאות משפטיות. ועד הפעולה שהקימו תושבי האזור מתכוונים להילחם בבתי המשפט ולהגיש עתירהמ מינהלית נגד ההחלטה של הוועדה המחוזית.

קראו גם:

סגן ראש העירייה, יוסי חביליו מסר על ההחלטה: "מדובר על חיסול ממוקד לשארית הטבע העירוני בארמון הנציב. גבעת התורמוסים הירושלמית, מעבר לפריחה הנדירה שיש בה, היא גם אחת התצפיות ההיקפיות הנדירות שנותרו בעיר.

3 צפייה בגלריה
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
(צילום: אדווה חולי)

"בכל מקום שפוי היו שומרים על המקום הזה ומטפחים אותו כאתר תיירות וקהילה, ובטח שלא היו מחריבים אותו בשביל חומות, תאי מעצר, אנטנות וגדרות תיל. שכונת ארמון הנציב לא צריכה לבחור בין ביטחון אישי ובין טבע עירוני, ומגיע לה לקבל גם וגם. לתכנית הוצגו חלופות רבות, וההתעקשות המשטרתית לבנות דווקא על גבי המצפתל הינה אגרסיבית וחסרת היגיון. אני מקווה שבית המשפט יהפוך את ההחלטה הבלתי-סבירה הזו״.
מהעירייה נמסר: "כפי שהתחייבו בעירייה התכנית אינה פוגעת בגבעת התורמוסים. לעירייה ולראש העיר יחד עם התושבים והמינהל הקהילתי מטרה משותפת; לשמור על המצפתל בשלמותו וגבעת התורמוסים. הצורך בהקמת תחנת משטרה בין ארמון הנציב לג'אבל מוכבר הוא הכרחי, עבור שתי השכונות, ועתיד לתת מענה מהיר ומתאים לתושבי האיזור בכל צורך מבלי לפגוע במצפתל".