קרב תרנגולים: עתירה חריגה בהחלט הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית דין לעניינים מינהליים. עו"ד יוסף קנפו, שבשנים האחרונות ייצג את פרקליטות מחוז תל אביב בשלל דיונים, החליט לתבוע את יומו בבית המשפט.בעתירה נטען כי ב־17.6.21 הגיעו פקחים מטעם העירייה לביתו של קנפו ומסרו הודעה על "החזקת בעל חיים שלא כדין". הם גם הבהירו כי יש לפנות מהמקום תרנגולים זכרים בתוך 48 שעות.
1 צפייה בגלריה
תרנגול ותרנגולת. "זכר ונקבה יהיו"
תרנגול ותרנגולת. "זכר ונקבה יהיו"
תרנגול ותרנגולת. "זכר ונקבה יהיו"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
לשאלתו הוסבר לו כי הסיבה לדרישה היא מנהגם של עופות אלה לקרוא בשעות הבוקר המוקדמות, דבר שמהווה מטרד לאחד השכנים. העותר טוען כי הפקח הבהיר: "אין כל מניעה לגדל תרנגולות נקבות וניתן עבורן היתר לגידול בהתאם לחוק העזר".
קנפו מציין כי הוא התקשר למנהל השירות הווטרינרי, ד"ר אסף בריל, שטען: "תרנגולים זכרים בשטח עירוני הם מטרד", וגם "אי אפשר לפתור את זה. אני לא נותן היתר לתרנגול זכר".
בעתירתו ציין הפרקליט כי "בית המשפט מתבקש לקבל את העתירה, לבטל את ההחלטה בדבר פינוי התרנגול, ולאפשר את המשך גידולו יחד עם התרנגולות, וזאת כמובן בכפוף להוראות הדין בכל הנוגע לרווחתם ובהוראות חוק העזר הרלוונטי".
עו"ד קנפו הציג שלל טיעונים שמצדיקים לכאורה את בקשתו. בין השאר הוא טוען כי הפרדת תרנגול מהנקבות "פוגעת ברווחתן של התרנגולות". הפרקליט גם העיר: "יש לזכור את הציווי האלוהי לנח מספר בראשית: 'מכל תביא אל התיבה להחיות איתך - זכר ונקבה יהיו'".
אשר לטענה כי תרנגול מהווה מטרד רעש, נכתב בעתירה כי אף פקח לא מדד רעש חריג, וכמו כן - אכיפת מטרדי רעש היא לכאורה לא בסמכות של וטרינר. כמו כמו כן קנפו טען כי אם הבעיה היא רעש, הרי שכלבים ומשאיות גורמים ליותר רעש באזור מגוריו שסמוך לתלפיות.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים