פקחית של חברת סופרבוס הותקפה אמש (ראשון) בקו 72 בירושלים. לטענת עדי ראיה ״ֿבמהלך בדיקה שגרתית, ביקשה הפקחית מנוסע, המוכר כנוסע שאינו משלם, לבדוק את הרב קו. לנוסע לא היה כלל כרטיס. הפקחית הציעה שהנוסע יבקש מנוסע אחר שייתקף עבורו והוא סירב״.
2 צפייה בגלריה
פקחית ברכבת הקלה. למצולמים אין קשר לכתבה. מטושטש
פקחית ברכבת הקלה. למצולמים אין קשר לכתבה. מטושטש
פקחית בירושלים
(צילום ארכיון: אדווה חולי)

״בלית ברירה ביקשה הפקחית מהנוסע שירד לצורך קבלת דו"ח. בתגובה שפך הנוסע על הפקחית מרק רותח וירד מהאוטובוס. הפקחית השליכה את קופסת המרק ואז שב הנוסע לאוטובוס והחל למשוך בשערה של הפקחית ולהכותה. הנוסעים קראו להתערבות הנהג שהתעמת עם הנוסע תוך קללות ומכות מצד הנוסע. רק לאחר איום בהזמנת המשטרה נמלט הנוסע״.
ש' הפקחית שהותקפה סיפרה: "זה אמנם מקרה חריג, אבל אני זועקת את זה לא פעם ולא פעמיים. איך יכול להיות שאנחנו עובדים לבד?אני כאשה מרגישה מאוימת. למה ברכבת הקלה עובדים שניים שלושה פקחים ביחד ואנחנו מסכנות את החיים שלנו בכל יום?".
מחברת סופרבוס נמסר: "סופרבוס רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה והחריג ומגנה אלימות מכל סוג כלפיי עובדיה. אנו תומכים ומלווים את העובדת מול כלל הגורמים הרלוונטיים ונשתף פעולה ככל שיידרש עם משטרת ישראל במטרה למצות את הדין עם התוקף".
2 צפייה בגלריה
אוטובוס סופרבוס
אוטובוס סופרבוס
סופרבוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)

יוסי אוזן יו"ר ועד הפקחים בסופרבוס המאוגדים בכוח לעובדים אמר כי "הכתובת על הקיר. רק בשבוע שעבר התרענו בועדת פניות הציבור בכנסת שרצח עובד או עובדת הוא רק שאלה של זמן. במשרד התחבורה בוחרים לראות בעובדי התח"צ עובדים שקופים ואנו הפקחים בתחתית הסולם. משרד התחבורה התגאה בהקצאת תקציב של 20 מליון לטיפול באלימות באוטובוסים, אבל לפני ינואר 2025 לא יזוז דבר לטענתם. המשמעות- אנחנו מופקרים על הקווים".


איתי כהן ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים ציין: "אל האלימות המזעזעתכלפי הפקחים נוספת גם ההשפלה וכל זאת רק משום שבצעו את עבודתם. עפ"י הנתונים שלנו: כ-42% ממקרי האלימות כלפי עובדי תחבורה ציבורית בירושלים נעשים כלפי פקחים ופקחיות. לצערנו, מקרי האלימות מילולית הפסקנו לספור. הם מתרחשים יום יום שעה שעה. אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה המבורך עם המשטרה למיגור האלימות בתחבורה הציבורית בירושלים, אך בה בעת אין מנוס משינוי מעמדם של עובדי התחצ, הכרה בהם כעובדי ציבור והענשת תוקפיהן בהתאם".
פורסם לראשונה: 15:41, 15.04.24