הורים שילדיהם לומדים בית הספר רנה קסין שברמת אשכול נדהמו לגלות כי תחנת האוטובוס שליד במוסד החינוכי, לא כוללת מיגון מפני דריסה.
1 צפייה בגלריה
תלמידים בתחנה מחוץ לבית הספר
תלמידים בתחנה מחוץ לבית הספר
תלמידים בתחנה מחוץ לבית הספר
(צילום: פרטי)

מתברר כי לפני מספר חודשים, במסגרת עבודות תשתית, הוחלפה המדרכה באזור. אלא שכעת אין עמודי בטון שיכולים להגן על התלמידים מפני פיגוע דריסה, שכמותו היו רבים בירושלים, לאורך השנים האחרונות.
תושבת שכונת הגבעה הצרפתית שבנה לומד ברנה קסין אמרה ל"ידיעות ירושלים": "לפני מספר חודשים שיפצו לאורך רחוב שדרות אשכול והחליפו את תחנת האוטובוס בחדשה. שמו אבנים משתלבות והכינו את התשתיות לרכבת הקלה שצפויה לעבור שם. מידי יום מתגודדים במקום מאות תלמידים מבית הספר שעומדים שם בצהרי היום, ויורדים שם בבקרים. זו סכנת נפשות לעמוד שם בתחנה כשאין שום בטונדות או עמודי ברזל שיגנו על התלמידים שעומדים בתחנת האוטובוס.


"מספיק שאיזה מטורף או מחבל יסע עם הרכב ויפגע בתחנה - אני לא רוצה לחשוב מה יקרה", היא אומרת. "במקרה הזה הכתובת על הקיר וזה רק עניין של זמן עד שמישהו יגיע למקום, משום שבאזורים שבהם אין עמודי ברזל, הם מועדים לפורענות. כבר פניתי לעירייה לפני מספר חודשים ולא קרה דבר".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עבודות פיתוח התשתיות בשדרות אשכול במסגרת תוואי הרכבת הקלה יסתיימו בשבועות הקרובים. עם סיומן, התחנה תמוגן בהקדם".