הקעקוע והדגל שהובילו להרחקה: בצעד חריג, משטרת ישראל הוציאה צו הרחקה מירושלים לצעיר שביקש לעבור בשער שכם כאשר קעקוע עם סמל תנועת ״כך״ על צווארו וכשדגל המדינה עוטף אותו. הטענה המרכזית של המשטרה: הקעקוע המדובר ״מקים מסוכנות״. ״כך״ היתה תנועה ומפלגה ימנית קיצונית שבשנת 1994 הוצאה מחוץ לחוק והוגדרה על ידי מדינת ישראל כארגן טרור.
3 צפייה בגלריה
הקעקוע על צווארו של הצעיר
הקעקוע על צווארו של הצעיר
הקעקוע על צווארו של הצעיר
(צילום: פרטי)

״החשוד הסתובב בשער שכם עם דגל ישראל וקעקועים על צווארו בכוונה להיכנס דרך שער שכם לכיוון הכותל בעיר העתיקה כדי ליצור תסיסה באזור״, כך אמר נציג המשטרה בבית המשפט. לדברי המשטרה, עצם קיומו של הקעקוע על צווארו והחזקת דגל ישראל היא ״התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור״.
3 צפייה בגלריה
לוחמי יס"מ ליד שער שכם
לוחמי יס"מ ליד שער שכם
אזור רגיש ונפיץ. שער שכם
(צילום: דוברות המשטרה)
בתחילה, הצעיר הורחק מהעיר למשך 15 ימים, אז סנגורו עו״ד דניאל שימשילשווילי הגיש ערעור על החלטת הקצין לבית משפט השלום בעיר וטען: ״אני נחרד מכך שעומד כאן, ערב חג העצמאות של מדינת ישראל נציג המשטרה ואומר שלהסתובב עם דגל ישראל - זו התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור. ברור שהמדרון פה הוא כלכך חלקלק. לוקחים אותנו לתחנה והכל על מה? על זה שיש לו קעקוע, אין לו כוונה לעלות להר הבית, אבל הוא כן התכוון להגיע לכותל, תפקידה של המשטרה היא לשמור עליו״. עוד בחדשות:
הערר התקבל באופן חלקי ובית המשפט קיצר את אורכה של ההרחקה. ״אני סבור שאין בחומרים שהוצגו בפניי ובטענות נציג המשיבה להקים חשד סביר ברף הנדרש לצורך הרחקתו מהעיר ירושלים, לתקופה המבוקשת שכן מהתוצרים שסומנו, עולה כי אומנם קיומו של החשד הסביר הינו על הרף הנמוך אך יש בו כדי להסמיך את הקצין לקבוע תנאי שחרור על פי סמכותו. אומנם אין להקל ראש בזכותו של העורר להתהלך בחופשיות בכלל ובפרט בירושלים, אך ככל זכות בהרי שזכות עשויה לסגת בנסיבות מסוימות בפני זכויות אחרות״, דברי השופט.
3 צפייה בגלריה
שוטרים בשער שכם
שוטרים בשער שכם
שוטרים בשער שכם
(צילום: יואב דודקביץ')

ממשטרת ישראל נמסר: ״בימים אלו שוטרי משטרת ישראל פועלים בירושלים מסביב לשעון לשמירת שלומו ובטחונו של הציבור ולמניעת אלימות מכל סוג שהיא. ויסות קהל בשעות עומס של יציאת מתפללים במהלך חודש הרמדאן, מבוצע ככל שנדרש למניעת חיכוך, ובמטרה שכל אדם יגיע ליעדו בבטחה. לצערנו האיש, שככל הנראה הגיע למקום זה בכדי לייצר פרובוקציה מכוונת ולא בפעם הראשונה, לא נשמע להוראת השוטרים במקום וסירב לעיכוב - ולכן הובא בפני בית המשפט. נמשיך לפעול לשמירת שלום הציבור ובטחונו, באזור העיר העתיקה בירושלים ובכל מקום אחר״.