ברכבת ישראל החלו לקלוט בשבוע שעבר את הקרונות החשמליים החדשים שיכנסו בהדרגה לפעילות בקו המהיר שבין ירושלים לתל אביב. המהלך מבוצע בהתאם לתחזיות לגידול משמעותי במספר הנוסעים בעשורים הקרובים.
4 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
מושבים נוחים יותר
(צילום: רכבת ישראל, CLOUDVIEW, שבתאי טל)

אז מה מחכה לנוסעים בפנים? לדברי הנהלת הרכבת, ״הקרונות החדשים יאפשרו צמצום העומסים וחוויית נסיעה משופרת על ידי הפעלת רכבות ארוכות ומרווחות יותר באורך 12 קרונות המכילות כ-1300 מקומות ישיבה, עם שולחנות משודרגים ומוגדלים המאפשרים עבודה עם שני מחשבים ניידים במקביל, קרון ייעודי לאופניים עם מתקני עגינה, מושבים נוחים יותר, תוספת שקעי USB וחשמל משופרים״.

4 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
שקעי חשמל והטענה
(צילום: רכבת ישראל, CLOUDVIEW, שבתאי טל)

הקרונועים החשמליים נקראים DDEMU והם מתוצרת סימנס. המנה החדשה שהגיעה לארץ כוללת 36 סטים של קרונועים חשמליים, בתצורה של שישה קרונות, ובסך הכל 216 קרונות חשמליים מתקדמים וחדשים שייקלטו ברכבת במהלך השנה הקרובה.

4 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
קרון לאופניים
(צילום: רכבת ישראל, CLOUDVIEW, שבתאי טל)

ברכבת מספרים כי ״קרונועים אלה שודרגו ביחס לקרונועים הראשונים שהגיעו לפני כשלוש שנים. שדרוג הקרונועים נעשה תוך שימת דגש על שיפור חווית הנסיעה וכולל בין היתר את החלפת השולחנות הקיימים לשולחנות גדולים ומשודרגים המאפשרים עבודה עם שני מחשבים ניידים בכל שולחן, שקעי חשמל משודרגים הכוללים תוספת של שקעי USB (Type A ו-Type C), שדרוג המושבים לחדשים ונוחים יותר והוספת מאחזי יד בשני קרונות הקצה. כמו כן התווסף קרון אופניים ייעודי בו הוגדל מרחב הפנים באופן משמעותי. בקרון זה מותקנים בין היתר 18 מתקני עגינה ייחודים מתחת למושבים המתקפלים לצורך שמירה על יציבות האופניים והבטיחות בזמן הנסיעה״.

4 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
שולחנות משודרגים
(צילום: רכבת ישראל, CLOUDVIEW, שבתאי טל)

עוד מציינים ברכבת כי ״השדרוגים בוצעו במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים המשולבים בשנים האחרונות בקווים החשמליים, וכן לאחר שהתקבלו התייחסויות הנוסעים בנוגע לנוחות הנסיעה ובוצעה עבודת מטה מקיפה בנושא. הקרונועים החדשים וחיבורם יאפשרו לרכבת ישראל להאריך את הרכבות החשמליות מסוג DDEMU משישה או עשרה קרונות המופעלים כיום, ל-12 קרונות בסה"כ, המכילים כ-1300 מקומות ישיבה. בכך צפויים הקרונועים החדשים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, ולשפר את חוויית הנסיעה״.


״קליטת הקרונועים החדשים הינה חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים המובילים משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף משרד האוצר, רשות החברות וגורמי מדינה נוספים. לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס, לצד קטרים חשמליים. קרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומסים בקרונות, וכן יופעלו בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד״.