תקרית אלימה וחריגה נרשמה הלילה (א') במהלך הפגנת תושבי שכונת רוממה שמחו נגד ההחלטה להטיל הסגר על השכונה. במהלך ההפגנה לוחם יס״מ היכה במכת אגרוף לפנים צעיר כבן 22 - רק בגלל ששאל מדוע השוטר לא עוטה מסכה לפניו. בעקבות זאת למיינט ירושלים נודע כי השוטר זומן לחקירה במח"ש.
(שוטר היכה תושב בהפגנה שהתקיימה אמש ברוממה. צילום: לירן תמרי)
על פי התיעוד הצעיר נשמע כשהוא פונה ללוחם יס״מ: "הלו איפה המסכה שלך? תלבש מסכה", כאשר תושבים נוספים נשמעים כשהם מצטרפים לבקשה. אז ללא כל סיבה, הלוחם תועד כשהוא מכה באגרוף את פניו של התושב. מעוצמת הפגיעה נגרמה לתושב חבלה בפניו.
חלק מהשוטרים שהגיעו להפגנה, הגיעו ללא תגי זיהוי כמתחייב בפקודת המשטרה. כאשר נוכחים במקום ביקשו מהשוטר המכה להזדהות - הוא סירב למסור את פרטיו.
1 צפייה בגלריה
תושב רוממה שקיבל את האגרוף
תושב רוממה שקיבל את האגרוף
תושב רוממה שקיבל את האגרוף
(צילום: לירן תמרי)
ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך מחאה שהתקיימה אמש בירושלים, החלו מאות מפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ליידות אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים, לחסום ציר תנועה ולהשליך מחסומי משטרה. כוחות המשטרה פעלו במקום נגד פורעי החוק ועצרו חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.
"ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".