תושבים בשכונת רוממה פרצו אמש את הסגר שהוטל על השכונה. עם צאת השבת, החלו המפגינים להתגודד ברחוב ירמיהו, דחפו את המחסומים והתעמתו עם כוחות המשטרה, שעצרה 10 מהם. כזכור, רוממה הוכרזה כ״אזור מוגבל״ החל מיום שישי בשעה 13:00 ועד ליום שישי הקרוב.
(העימותים הלילה ברוממה. צילום: לירן תמרי)
עשרות תושבים זרקו אבנים וחזיזים אל עבר השוטרים וגם אל עבר עוברי אורח שעברו עם רכבם במקום. מאוחר סמוך לשעה 1:30 בלילה, עברה המחאה לרחוב בר אילן. עוד לפני שהחלו המהומות, בדיקת mynet העלתה כי הסגר בשכונה לא נאכף. משפחות תועדו חוצות את המחסומים הלוך ושוב ללא הפרעה. על פי החלטת ועדת השרים לאזורים מוגבלים, הכניסה והיציאה לשכונת רוממה תתאפשר רק במקרים של טיפול רפואי חיוני, הליך משפטי, העברת קטינים בין הורים שחיים בנפרד וצרכים חיוניים נוספים.
1 צפייה בגלריה
אחד המפיגינים תוקף שוטרים
אחד המפיגינים תוקף שוטרים
אחד המפגינים תוקף שוטרים
(צילום: לירן תמרי)
מהמשטרה נמסר: ״במהלך מחאה המתקיימת באזור צומת הרחובות שמגר/ירמיהו בירושלים החלו כמה מאות מפגנים להפר את הסדר במקום, לחסום את ציר התנועה ולהשליך מחסומים שהוצבו במסגרת קיום הסגר במקום, ומשליכים אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים הפועלים במקום. כוחות משטרת ישראל שפועלים אל מול מפרי הסדר עצרו עד עתה 2 חשודים שהפרו את הסדר במקום. השוטרים ממשיכים לפעול על מנת להשיב את הסדר הציבורי״.
פורסם לראשונה: 01:22, 12.07.20