בתוך שעות ספורות - שני מקרים של ילדים שנשכחו ברכב בירושלים: שוטרי משטרת מחוז ירושלים הוזעקו הבוקר (חמישי) לשכונת רמת שרת לאחר דיווח שמסר אזרח אודות ילדה בת 7 שנעולה ברכב.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(אילוסטרציה: shutterstock)

"בשעה 7 הבוקר דיווח אזרח ערני על ילדה נעולה ברכב בשכונת רמת שרת שבדרום ירושלים. שוטרים שהגיעו במהירות למקום, הבחינו כי האזרח מסייע לילדה תוך הסבר כיצד לפתוח את נעילת הרכב ולאחר זמן קצר היא חולצה מתוכו", סיפרו במשטרה והוסיפו כי ״מבירור המקרה, עולה כי המשפחה שבב לביתה לקראת חצות והילדה נשכחה ברכב מאז. שוטרי תחנת מוריה הובילו את הילדה חזרה לביתה הסמוך שם פגשה בהוריה המופתעים והאם הועברה לחקירה בתחנת המשטרה״.
עוד בחדשות:
במקרה נוסף הבוקר, גם כן בדרום העיר, התקבל דיווח מעט לאחר השעה 10 על ילד כבן 4 שנשכח במשך כחצי שעה ברכב אביו. שוטרי תחנת עוז של מחוז ירושלים שהגיעו למקום, הבחינו כי הילד מטופל ע"י גורמי הרפואה והוא פונה במצב קל לבדיקות. אביו של הילד זומן בהמשך לתחנת המשטרה לבירור נסיבות המקרה.

2 צפייה בגלריה
רמת שרת
רמת שרת
רמת שרת
(צילום: שלומי כהן)
לקריאה נענו מיד שני מתנדבי ידידים, יהודה שוואט - מנהל סיירת ירושלים, ויעקב חנינה - מתנדב צוות מערב ירושלים, שהגיעו לכתובת האירוע תוך כארבע דקות, כשברשותם ציוד ייעודי לפתיחת רכב נעול. אלא שבמקביל, הגיעה גם האמא של הילדה ופתחה את דלת הרכב באמצעות המפתח.
לייזי שטרן, סמנכ״ל ידידים: ״סוף טוב לבוקר טוב. רק בדרך נס האירוע הסתיים לטובה. אנו קוראים להורים הנוהגים ברכב, אל תשאירו את הילדים מאחור. זו האחריות שלנו, לפני שנועלים - בודקים!״.
במשטרה מדגישים: ״עם פתחו של הקיץ, ועומס החום הצפוי בימים הקרובים על פי התחזיות, השארת ילדים ברכב סגור ללא השגחה הינה מסכנת חיים, שמרו על היקר לנו מכל. שכחת ילדים ברכב, בפרט בחודשי הקיץ החמים, עלולים להסתיים באסון, כפי שקורה למרבה הצער לא אחת מידי שנה. חשוב לזכור בסיום נסיעה ולוודא כי לא נשכח אף ילד במושב האחורי, והודות לקדמת הטכנולוגיה כיום, מומלץ להתקין מערכת התרעה מתאימה בכדי להימנע ממקרים מסוכנים מעין אלו.
פורסם לראשונה: 13:47, 01.06.23