ועדת הכשרות של בד"ץ 'חוג חתם סופר' הודיעה בסוף השבוע (שבת) כי ההשגחה של 'ארומה אספרסו בר' בסניף ממילא בעיר כבר לא תקפה. הסיבה לטענתם: פתיחת המקום בשבת. על פי ההודעה: "הסרנו את השגחתנו מיידית... ואין לנו אחריות על הנעשה שם עד לבירור העניין. יידע הקהל ויזהר". היום (ב') בתום ישיבת הבירור עם בעלי סניף ארומה ממילא ולאחר שהתחייבו להקפיד על שעות הכניסה לבית העסק במוצאי שבתות הוחזרה להם תעודת הכשרות.
2 צפייה בגלריה
ארומה
ארומה
ארומה
(צילום המחשה: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
ההודעה של בד"ץ
ההודעה של בד"ץ
ההודעה של בד"ץ
בית הקפה 'ארומה אספרסו בר' בקניון ממילא בעיר מתהדרת בכשרות הבד"ץ, ופועלת במתחם שאינו פועל במהלך השבת. רבים מתושבי העיר החרדים נהנים לבלות במקום, ולו רק בשל האפשרויות הרבות יחסית למסעדות הנגישות עבור המקפידים על אכילה במקומות עם כשרות גבוהה. אלא שבשבת האחרונה בעל העסק טוען כי העובדים פתחו את הסניף המדובר כ-10 דקות טרם יציאת השבת והחלו לעבוד במקום לקראת קבלת הלקוחות הראשונים במשמרת.
גיא בן עמי, הבעלים של הסניף מסר בתגובה: "העובד הגוי שלי לא שם לב לשעון, ו-6 דקות לפני יציאת השבת נכנס אל הסניף והדליק את האור. זה הכל, זה הסיפור. הוא לא הדליק תנור, לא הדליק כלום. מישהו ראה אותו וזה כל הסיפור. אני לא מבין למה כל השיימינג הזה. מחר הכשרות חוזרת. מבחינתנו חילול השבת הזה הוא חמור מאוד וטופל. העובד זומן לשימוע. והמקרה לא יחזור על עצמו יותר בחיים".
מטעם הרבנות ירושלים נמסר: "בעלי העסק הוזמנו לשימוע בפני הרב הראשי למחר בצהרים. ללא קשר למקרה זה, פתיחת עסק לפני צאת שבת היא הפרה כשרותית ולא משנה כמה זמן לפני צאת שבת נפתח העסק".
לאחר פרסום הכתבה נמסר כי "בתום ישיבת הבירור עם בעלי סניף ארומה ממילא ולאחר שהתחייבו להקפיד על שעות הכניסה לבית העסק במוצאי שבתות הוחזרה להם תעודת הכשרות".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 20:40, 20.06.21