שגרירות בהפתעה: 3 שנים לאחר ששגרירות ארה"ב עברה באופן רשמי לירושלים, מחר בערב (ד') תתכנס עיריית ירושלים לדיון מיוחד ובמסגרתה תובא התכנית המלאה לבניית מתחם השגרירות החדש בשכונת ארנונה. על פי הוראות התכנית, שהוכנה בסודיות בחודש האחרון והגיעה לידי mynet ירושלים, מדובר על המתחם הקונסולרי של ארה"ב בשכונת ארנונה השוכן בין הרחובות פלוסר דוד וכפר עציון.
2 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב בארנונה
שגרירות ארה"ב בארנונה
שגרירות ארה"ב בארנונה
(צילום: יואב דודקביץ')
"התכנית מציעה הריסה של בניין מלון דיפלומט לשעבר והרחבה של המתחם הדיפלומטי של ממשלת ארה"ב והוספת מבנה משרדים, מבנה חניה, מבנה מגורי סגל, וכן מבנים נוספים לשימושים אחרים המשרתים את תפעול המתקן". עוד על פי התכנית, את המתחם החדש תקיף חומת אבן בגובה של 3.5 מטרים לצרכי אבטחה.
מבנה השגרירות עצמה יתנשא לגובה של 5 קומות ויתפרש על כ-23 אלף מ"ר מרובע. מבנה מגורי הסגל יכיל ארבע קומות ויתפרש על 2,000 מ"ר. החניון יתפרש על כ-12 אלף מ"ר ויהיה בגובה של ארבע קומות.
2 צפייה בגלריה
שרטוט מתחם השגרירות החדש שייבנה בארנונה
שרטוט מתחם השגרירות החדש שייבנה בארנונה
שרטוט מתחם השגרירות החדש שייבנה בארנונה
(צילום: פרטי)
בנוסף, העירייה תאשר מתחם שגרירות נוסף גם במתחם אלנבי הממוקם על דרך חברון. התוכנית שהוגשה על ידי האמריקאים היא של משרד האדריכלים יגאל לוי, והיא כוללת בניין שגרירות מרכזי בן 10 קומות, מבנה למגורי סגל דיפלומטי בן 4 קומות, מבנים ביטחוניים, חניון ענק בן 5 קומות מעל לקרקע ועוד 3 מפלסים תת קרקעיים, מוסך לכלי רכב ומתקנים שונים לצורכי שמירה וביטחון.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים