בית המשפט העליון מארח בימים אלה תערוכה ששמה "תוכן העניינים 2023–2024", המציגה 23 יצירות אומנות אשר נוגעות במכלול של השנה האחרונה ומשקפות את מציאות קיומנו דרך אירועים ומאורעות מכוננים בחברה הישראלית. אותם האירועים הקשים שחוותה החברה הישראלית בשנה האחרונה — שינו את הקיים, פגעו באמון וערערו תפיסות עולם אשר שינו את השגרה ואת המציאות בהווה ולעתיד.
3 צפייה בגלריה
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
בית המשפט העליון
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
"תוכן העניינים 2023-2024"
"תוכן העניינים 2023-2024"
"תוכן העניינים 2023-2024"
(צילום: דוברות הרשות השופטת)

כך למשל, ״מושגים יום־יומיים שינו את מובנם המיידי. הבית, הכיסא, הצבע צהוב, הבלון כתום – איבדו את בהירותם המוגדרת – הוסיפו משמעויות – הפכו לסמל. הזיכרון קיבל מקום בולט בשיח היום־יומי. ועם זאת, כל השאר שהיה נותר - תוכן עניינים של מערכות יחסים בין בני אדם, בין אדם לסביבה, בין עם ועולם״, מסבירים בבית המשפט.

3 צפייה בגלריה
"תוכן העניינים 2023-2024"
"תוכן העניינים 2023-2024"
"תוכן העניינים 2023-2024"
(צילום: דוברות הרשות השופטת)

לדברי האוצרת, ד"ר אורנה יאיר, "התערוכה מבקשת להדגיש את קיומה של מציאות מתמשכת בצילה של שנה רבת־תהפוכות – בין זיכרון לעתיד – במשוואה רבת־משתנים והווה נעלם. פירוק של נושאים ואירועים שהרכיבו את השנה האחרונה היה התוכן והמניע לאיתור יצירות אומנות משנים שונות, שלמרות פריסתן הרחבה בזמן, הן רלוונטיות לנושאי התערוכה".
מ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן אמר כי "התערוכה המיוחדת שאנו זוכים לארח היום מבקשת להציג רגעים מהתקופה האחרונה שפקדה אותנו, שהיא מן הקשות שידעה המדינה מיום היווסדה. אולם, מתוך האובדן והכאב הגדול, התגלו גם רגעים מאירים של תקווה בקרב החברה הישראלית, צפינו בקהילות מתלכדות וחזינו בהתגייסות נרחבת לטובת אלו שהזדקקו לסיוע. מי מביניכם שכבר הספיק להסתובב בין היצירות השונות, ודאי הבחין שהן משקפות את מאפייניה המורכבים של תקופה זו, את המשברים שפקדו אותנו, וכן סוגיות שהעסיקו אותנו כחברה".


האומניות והאומנים המציגים בתערוכה: אורית אקטע, איה סריג, אנג'ליקה שר, אשר אלהרר, דוד ניפו, הדר סייפן, זוהר מורג, חומי גרומן, טלי נבון, ליזה זברסקי, מאי דעאס, מיכל אורגיל, מירה מיילור, מעיין לבון, נדין בר נוי, נילי מוזר, עמי שנער, ערן שקין, צביקה לחמן, רמי אטר, שירלי סיגל, שמעון פינטו.
התערוכה פתוחה לקהל הרחב החל מה-17 בספטמבר ועד ה-1 בנובמבר בימים א'-ה' בין השעות 15:00-9:00. הסיור המודרך שמתקיים בבית המשפט בכול יום בשעה 11:00 יציג גם את התערוכה. הכניסה חופשית.