שגרת מלחמה: בעוד הלחימה בעזה נמשכת ואזעקות נשמעות בירושלים — העיר החלה בימים האחרונים לחזור לשגרה מוגבלת. התנועה ברחובות אמנם דלה במיוחד אך ברחבי העיר ניתן לראות יותר ויותר בתי עסק ששבים לפעילות בעוד היום יחלו התלמידים הירושלמים בתהליך חזרה הדרגתי לבתי הספר. שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטה העברית תיפתח ב-5 בנובמבר, כך גם באקדמיה לאמנות ״בצלאל״.
3 צפייה בגלריה
כוננות , שוטרים בירושלים
כוננות , שוטרים בירושלים
שוטרים בירושלים
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ')

בתי הקפה נפתחו מחדש בימים האחרונים והם עובדים בשעות מצומצמות בעיקר נוכח המחסור בעובדים. במקביל ניתן להבחין בחנויות שונות ומספרות ששבו אף הן לפעילות מצומצמת. גם מספר חדרי כושר בעיר חזרו השבוע לפעול.
ברחובות מרכז העיר מורגשת נוכחות כבדה של כוחות ביטחון. בארנה ממשיכים במבצע התרמות הדם. ממגן דוד אדום נמסר כי ״בהיכל פיס ארנה, יערכו היום התרמות דם בכניסה הראשית משעה 10:00 עד לשעה 16:00״.
3 צפייה בגלריה
רחוב יפו, השבוע
רחוב יפו, השבוע
רחוב יפו, השבוע
(צילום: דוברות המשטרה)

בעיריית ירושלים הודיעו כי היום (שלישי) יחל תהליך החזרה ללימודים בעיר, בכל המגזרים, באופן הדרגתי. בתוך כך יתכנו שינויים במערכת השעות ובמיקום הלמידה, לאור אילוצים של מוסדות החינוך, במיוחד בשל גיוס למילואים של צוותי חינוך. בעירייה הדגישו כי ״נעשה כל מאמץ לשמור על מיקום הלימודים הרגיל, כתלות בעמידה בהנחיות פיקוד העורף למיגון. על פע החלטת משרד החינוך לא יתקיימו צהרונים. מידע על כל מוסד חינוכי ינתן ע'י המנהלים של בתי הספר והגנים, לצוותים ולהורים. לגבי מעונות היום, יש לפנות למנהלים״.

3 צפייה בגלריה
מתחם התרמת דם בהיכל פיס ארנה
מתחם התרמת דם בהיכל פיס ארנה
מתחם התרמת דם בהיכל פיס ארנה
(צילום: דוברות מד"א)

התחבורה הציבורית בעיר עדיין פועלת במתכונת מצומצמת. מחברת סופרבוס נמסר כי ״היום ומחר קווי 74, 75, 91, 77, 78, 31, 62, 71, 72, 516 יופעלו במתכונת של כל 15 דקות. קווי 82 ,83, 38 יופעלו כל חצי שעה. קווי 504, 531 יופעלו עד השעה 09:00 כל 30 דקות, החל מהשעה 09:00 ועד לגמר השירות כל חצי שעה . הקווים :,53 ,49, 136, 163, 2, 517, 92, 97, 580, 90 – לא יופעלו״.

עוד בחדשות:
אתמול (שני) ארגון הטרור חמאס שיגר סמוך לשעה 17:00 מטח טילים לעבר ירושלים שחלקם יורטו וחלקם נפלו בשטחים הסמוכים לעיר. הדי הפיצוצים היו חזקים במיוחד בעוד ברוב חלקי העיר לא נשמעו אזעקות — דבר שעורר בהלה גדולה. רס"ן (מיל.) יצחק טסלר הסביר ל-mynet כי "התרעות פיקוד העורף ניתנות באופן ממוקד לכל יישוב בנפרד ומופעלות רק באזורים שנשקפת בהם סכנה לאוכלוסייה. בנוסף, מספר ערים בארץ, ובהן ירושלים, פוצלו למספר אזורי התרעה. כל אחד מהאזורים מקבל התרעה בנפרד. אם לא שמעת אזעקה, משמעות הדבר היא שלא נשקפה לך סכנה, גם אם שמעת את הדי היירוטים".
פורסם לראשונה: 02:20, 17.10.23