הורים שילדיהם לומדים בבית הספר 'אופק' ברמות זועמים על החלטת העירייה להעביר את המוסד החינוכי לגוננים. הפרשה מתחילה באוגוסט 2020, כאשר ראש העירייה משה ליאון הודיע כי בשכונה הצפונית ייבנו חמישה בתי ספר חדשים לציבור החרדי. המיעוט החילוני זעם, ובמנח"י התחייבו כי גם יוקם מוסד חינוכי חדש בשם 'תבל', עבור מי שאינם שומרי מצוות.
2 צפייה בגלריה
'אופק'. "בשבועות הקרובים יתקיימו פגישות עם נציגי ההורים"
'אופק'. "בשבועות הקרובים יתקיימו פגישות עם נציגי ההורים"
'אופק'. "בשבועות הקרובים יתקיימו פגישות עם נציגי ההורים"
(צילום: יואב דודקביץ')

אבל כנראה שהצהרות לחוד ומציאות לחוד - ב־1 בספטמבר 2021 תלמידי חטיבת הביניים 'תבל' לא נכנסו למבנה חדש אלא למתחם של בית הספר 'אופק'. במוסד חינוכי זה, שבו תלמידים ותלמידות מחוננים משכונות רבות בעיר, התקשו הוריהם בתחילה לקבל את האורחים. אלא שמינהלת החינוך העירוני (מנח"י) ניסו להרגיע וטענו כי במתחם יושקע סכום של כשני מיליון שקלים. בין היתר יוקם שם אולפן הקלטות, קירות שלמים יוחלפו בחלונות, וכמו כן יישתלו עצים ושיחים לצורך עבודות מחקר של התלמידים.
אולם פחות מחצי שנה לאחר תחילת הלימודים גילו ההורים והתלמידים מ'אופק' כי בעוד חצי שנה הם ייאלצו לוותר על המבנה ויוגלו למתחם אחר, כאמור, בגוננים.

נשלחים אל הלא נודע

בשבוע שעבר קיבלו הורים שילדיהם לומדים ב'אופק' מכתב מוועד ההורים, שבו נטען כי "בית הספר ותלמידיו נשלחים כלאחר יד אל הלא נודע ולכך לא נסכים".
במכתב שנשלח בשם ועד ההורים של המוסד גם נטען כי לאורך השנים השקיעו משפחות התלמידים סכומים משמעותיים בפיתוח המקום ובמקרה של מעבר הכסף יירד לטמיון. "על כל זאת אנחנו לא מוכנים לוותר בתמורה לחתול בשק", כתבו.
2 צפייה בגלריה
המכתב הזועם של ההורים ב'אופק'
המכתב הזועם של ההורים ב'אופק'
המכתב הזועם של ההורים ב'אופק'
(צילום: פרטי)

ההורים גם זועמים על כך שהחלטת מנח"י התקבלה ללא הידברות וניסיון לקבל את הסכמתם. "אין לאף אחד מאיתנו התנגדות עקרונית למהלך שיקרב את בית הספר לדרום העיר", כתבו "עם זאת, לא סביר שמעבר שכזה ייעשה מתוך שיקולים פוליטיים".
מהעירייה נמסר: "'אופק' מעניק מענה ייחודי לתלמידים מחוננים ומצטיינים מכל רחבי העיר. הכוונה להקים קמפוס מחוננים בגוננים היא חלק מהמאמץ לשפר ולהעמיק את מגוון האפשרויות לתלמידים המחוננים והמצטיינים ולהוריהם ואין כל שיקול זר בהחלטה זו. העירייה מתחייבת שהקמפוס המיועד יהיה חדשני, מתקדם ויכלול לראשונה אולם כינוסים וכן חצר טבעית, ספרייה ומעבדות מתקדמות. בשבועות הקרובים יתקיימו פגישות עם נציגי ההורים וצוות בית הספר כדי להוביל בשקיפות ובבטחה את המעבר למשכן החדש".