נהגת צעירה שקיבלה קנס של מאה שקל החליטה לנקום והגישה לאחרונה תביעה שבה היא דורשת מעיריית ירושלים לפצות אותה ב־8,600 שקל. התובעת היא סטודנטית בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית שהחנתה את רכבה מחוץ לקמפוס.
1 צפייה בגלריה
דו"ח חניה
דו"ח חניה
דו"ח חניה (למצולם אין קשר לידיעה)
(צילום המחשה: אבי מועלם)
כשחזרה לרכב גילתה דוח שבו נדרשה לשלם מאה שקל. בניגוד לרוב הנהגים שמתרגזים ומשלמים את הקנס, כאשר היא קיבלה דוח שני היא החליטה לבדוק את הנושא. היא גילתה כי בדוח מופיע סימול העבירה - "סעיף 3(ד)(1)", אלא שבדיקת חוק העזר העירוני גילתה כי אין סעיף כזה. המשמעות היא שהעירייה איננה יכולה לכאורה לקנוס בגין עבירה זו. היא הגישה ערעור לעירייה, ושם הגיעו למסקנה כי המתלוננת צודקת וביטלו את שני הקנסות.
עוד בחדשות:
אלא שהסטודנטית סירבה לוותר והחליטה לתבוע את הרשות המקומית. "העובדה כי שני הדוחות בוטלו מוכיחה כי התובעת לא ביצעה כל עבירה ולא היתה הצדקה לתת את הדוחות", כתבה הסטודנטית בתביעה. "אולם לא די בכך כדי להביא את הדברים על תיקונם. העובדה כי ניתנו לתובעת שני דוחות כאמור מוכיחה כי לא מדובר בסיטואציה מקרית או בטעות אנוש חד־פעמית. הנתבעת מדפיסה ומוציאה פנקסי דוחות לא מתוקפים ופקחיה פועלים שלא בסמכות החוק באופן קבוע ושיטתי כלפי אזרחים באופן יומיומי. על העירייה לוודא כי דוחות ניתנים מכוח החוק כדין ולא לעבוד 'בשיטת מצליח' ולהטיל את מלאכת הערעור על האזרח".
עוד נכתב בתביעה: "העירייה מניחה כי רוב האזרחים לא יטריחו את עצמם להגיש תביעות בגין סכומים נמוכים של מאה שקלים, ולכן מרשה לעצמה העירייה לנהוג ברשלנות ולכתוב דוחות פסולים, שגויים וחסרי כל בסיס משפטי".
את הדרישה לפיצוי בסך 8,600 שקל נימקה הצעירה בטענה הבאה: "זמנה של התובעת אינו הפקר והגבלת חירותה איננה דבר של מה בכך אשר ניתן לעבור עליו לסדר היום. הנתבעת פועלת ברשלנות. הנזק כבר נגרם עקב מתן הדוחות, קרי בזבוז הזמן בביצוע מחקר משפטי, ניסוח ערעור ומעקב אחריהם, ולחץ נפשי".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים