קמפיין גיוס המונים למען הטכנאי בעל לב הזהב: שלום פלטמן, תושב שכונת גבעת שאול וטכנאי קירור, התחשמל למוות לפני כשבועיים באולם האירועים בנווה אילן. פלטמן ז"ל הותיר אחריו את אשתו, אילנה וחמישה ילדים. כעת גיסו יו"ר מינהל הקהילתי יחיאל שוסהיים עורך קמפיין תרומות למען אחותו שנותרה אלמנה. "החיים שלהם התהפכו ברגע, מדובר באסון נוראי קשה שייקח זמן עד שיתאוששו ממנו אם בכלל. אבל אנחנו לא ניתן למשפחה ליפול ונתמוך כמה שצריך", מסר שוסהיים.
2 צפייה בגלריה
 שלום פלטמן
 שלום פלטמן
שלום פלטמן ז"ל
(צילום: אבי גובנר)
שלום פלטמן (39) אב לחמישה ילדים - ארבע בנות ובן צעיר בגילאים 3-14 ובעל עסק משותף לתיקון מקררים תעשייתיים. ב- 23 באוגוסט הוזעק פלטמן לאולם אירועים בשל תקלה. לקראת חצות התעורר חשדם של עובדי המקום לאחר שהבחינו שהוא לא עזב את המקום וציוד העבודה נותר במקומו. הם החלו בסריקות אחריו והוא אותר על הרצפה לאחר שעל פי החשד התחשמל.
שוסהיים סיפר ל-mynet ירושלים: "בפעם האחרונה שאחותי אילנה דיברה עם שלום זה היה סמוך לשעה 22:00 בלילה. הוא אמר שהוא בשלבי סיום של התיקון והוא מגיע הביתה, משראתה שהוא לא מגיע, בשעה 23:30 התקשרה אליו שוב והיא ראתה שהוא לא עונה לטלפון. אילנה התחילה לדאוג ונכנסה לאינטרנט וראתה שטכנאי התחשמל באולם שמחות באזור והיא ידעה שהוא שם. היא התחילה לחשוד שמשהו לא תקין. אבל המשיכה להתקשר אליו למרות שהוא לא ענה".

קראו גם:


"שלום היה איש זהב"


שוסהיים שחזר: "ואז היא התקשרה למשטרה ולא ענו לא והיא לא קיבלה שום תשובה. יש לו אח שגר באפריקה והוא קיבל מסר מאחד מחבריו שמתנדב בזק"א שמשהו קרה לאח שלו. ואז הוא שלח מסר לאחותי ושאל - 'האם הכל בסדר עם שלום?' היא הבינה הכל. ואז היא חיכתה וחיכתה במתח והיא כבר הבינה שמשהו נורא קרה. שלום היה אדם אחראי, מתקשר ומעדכן בכל רגע. בשעה 2:00 בלילה נשמעה דפיקה בדלת, כשהגיעה המשטרה הם בישרו לאחותי את הבשורה המרה. מיד התקשרו אליי ורצתי לאחותי. כשהגעתי חשכו עיניי. צעקות וצרחות, הילדים ואחותי היו במצב נפשי קשה. הבשורה המרה וברגע אחד החיים התהפכו עליהם. עכשיו מה שנותר הוא לעזור לאחותי על מנת שהיא תוכל לגדל את ילדיה".

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה בנווה אילן
זירת התאונה בנווה אילן
סמוך לזירת התאונה בנווה אילן
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

איזה אדם הוא היה? "שלום היה איש זהב בהלוויה שלו אמרו עליו שתי מעלות – לב זהב וידיים זהב. אנשים נזקקים שהגיעו לשבעה ושלא הכרנו אותם סיפרו שלא היה לשלם לטכנאי קירור ומזגנים והם היו פונים אליו. שלום היה אומר אחרי העבודה שהוא הולך לסידורים והוא היה הולך לאנשים הביתה לסדר להם את המזגן והמקרר ללא עלות. האנשים האלה הגיעו בשבעה ואמרו תודה רבה לאלמנה ואמרו לה 'איזה יהלום היה לה בבית'. שלום היה איש שלום כשמו כן הוא".
שוסהיים סיפר: "בעבר הוא דיבר איתי על נושא הבטיחות. הוא היה מאוד בטיחותי והיה דורש ונותן לעובדים שלו שיחות בטיחות ואמר שצריך תמיד להיזהר. גם איתי הוא שוחח לא פעם אחת כשהיתה לי בעיה בבית לעשות מעקף נגד התחשמלות. הוא תמיד דגל בבטיחות ואמר שכל דבר צריך לפי הנוהל".
דוח חקירה קיבלתם? "עדיין לא קיבלנו את הדוח של החקירה ואנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה שם. אני חושב עכשיו רק לעזור לאחותי כמובן בקטע הרגשי ובקטע הכלכלי, בכל זאת מדובר במשפחה עם חמישה ילדים. הוא היה המפרנס העיקרי והיא נותרה אלמנה ללא הכנסה של הבעל. הילדים במצב ריגשי קשה ומקבלים סיוע מהעירייה".
תרומות - בהעברה בנקאית ח-ן 396969 סניף 458 בנק 20 ע'ש קופת השכונה גבעת שאול לרשום בהערה קרן 585 פלטמן.
ניתן לתרום דרך אתר נדרים פלוס דרך "קופת השכונה גבעת שאול" – קרן 585 ע"ש פלטמן.
פורסם לראשונה: 14:05, 06.09.23