סערה בוועדת התמיכות: 750 אלף שקלים אושרו היום (א') עבור הבית הפתוח בירושלים ועורר סערה בין כמה חברי מועצה.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
(צילום: רועי אלמן)
ישיבת ועדת התמיכות אישרה תקציבים לבית הפתוח על פי קריטריון נקרא "תמיכה במינהלים קהילתיים המספקים שירותים ומייצגים אוכלוסייה בעלת צרכים ייחודיים בפריסה כלל עירונית שאינה יכולה לקבל מענה ברמת השכונה". כאמור, הנושא תמיד גורם לסערה בקרב הציבור הדתי בעירייה.
סגן ראש אריה קינג התייחס לתמיכה ואמר: "בהצבעה של ועדת התמיכות של עיריית ירושלים, אושרו מיליוני שקלים למוסדות תרבות מחללי שבת וכן שכר דירה לבית הפתוח, בית הקהילה הלהט"בית בירושלים בסך כחצי מיליון שקלים! מתוך כ-750 אלף שקלים!
"הסעיפים הללו אושרו בשל היעדרות מופגנת ומתואמת של חברי המועצה של ש"ס. מעניין, מה הוא התגמול להעדרות מופגנת שכזו שמנוגדת לעמדת בוחרי ש"ס? כל זאת, לאחר שלפני שבועיים התקיים אירוע מחלל שבת בצוללת הצהובה בחסות העירייה. כל זאת לאחר שהעירייה סרבה לתת תמיכה לבית חינוך עיוורים ולאגודת 'אפרת' ולעוד ארגונים נוספים של ציבור עם צרכים מיוחדים. זאת בושה לעירייה ואות קלון על מצחה של תנועת ש"ס".

קראו גם:

חבר מועצת העירייה, יהונתן יוסף אמר בסיום הישיבה לנציגת 'מרצ' לורה ורטון: "אם התופעה כל כך רגילה ונורמלית אני מאחל לך שכל הבנים שלך יתחתנו עם בנים וכל בנותייך עם בנות וכך תתמעטו מספרית ויהיו קצת שמאלנים".
בתגובה לכך אמרה ורטון: "יוסף הוא אדם שכל מה שמניע אותו הוא שנאה ורצון למשוך תשומת לב. הוא שונא את הקהילה הגאה, הוא שונא ערבים, הוא שונא חילונים, בעיקר אוהב להשמיע דברים קיצוניים נגדם שיביאו לו חשיפה תקשורתית. אין להתייחס אליו ברצינות, אין להתייחס אל דבריו ברצינות, ויש לדרוש את סילוקו מהעירייה ומהחיים הציבוריים כמי שפוגע שוב ושוב בציבור וברגשות הציבור".

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
(צילום: רפי קוץ)

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו אמר בתגובה: "ירושלים שייכת לכולם, ובירת ישראל פתוחה לכולם ותקבל בברכה כל אדם באשר הוא אדם. טוב מאוד שעיריית ירושלים תעביר גם השנה תמיכה לקהילה הגאה בעיר באמצעות הבית הפתוח. זהו המינימום הנדרש, ואני חושב שעלינו לעשות הרבה יותר - ולהשתפר בהתאמת שירותים עירוניים לצרכי הקהילה הגאה".