הזמר שלמה ארצי ביצע אתמול (חמישי) מחווה מרגשת ללוחם הימ״מ ייטב לב הלוי, שנפל בקרב ברצועת עזה בחודש מאי 2024. אביו, הוא ניצב בדימוס יורם הלוי. ארצי, שזיהה את הוריו של הלוחם בקהל, הקדיש לו את השיר ״מלך העולם״. צפו בתיעוד:

2 צפייה בגלריה
מתוך ההופעה של שלמה ארצי
מתוך ההופעה של שלמה ארצי
מתוך ההופעה של שלמה ארצי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יורם שמעון)

ראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון כתב: ״אתמול בהופעה של הזמר הענק שלמה ארצי - מחווה מרגשת לזכר לוחם הימ״מ ייטב לב הלוי, לא השאירה עין אחת יבשה. בעת שהוריו של רב פקד הלוי ז"ל ישבו בקהל, הקדיש שלמה ארצי את השיר ״מלך העולם״ לייטב! תודה לורד ויורם הלוי שכבדו אותנו בנוכחותם, ולאלפי המשתתפים שהצטרפו לשלמה ארצי ועשו כבוד לייטב ז"ל״.

2 צפייה בגלריה
פקד ייטב לב הלוי ז״ל
פקד ייטב לב הלוי ז״ל
פקד ייטב לב הלוי ז״ל
(צילום: דוברות המשטרה)

בעת הלוויתו של ייטב ז״ל, מפקד הימ"מ הנוכחי תת-ניצב ח', שבנו נרצח ב-7 באוקטובר במסיבה בנובה, ספד להלוי: "מוכי צער ותדהמה מתכנסים אנו כאן בהר הרצל והלב מסרב להאמין. ייטב, מטובי בנינו נפל בקרב מול הטרור הרצחני. הימ"מ זרם לייטב בדם מהרגע בו נולד וליווה אותו לאורך כל חייו. האנשים, הסיפורים, הגבורה ומסירות הנפש היו נטועים בנשמתו ובדרכו ולכן היה זה אך טבעי שבהמשך חייו יסגור מעגל, יסיים מסלול מפרך בימ"מ ויהפוך במהרה ללוחם ומפקד מצטיין.


"ייטב היה פתוח בדעותיו ונהג כלפי אחיו הלוחמים וכלפי פקודיו תמיד בנועם, בכבוד אמיתי ובגובה העיניים. ייטב לקח חלק בפעילויות מבצעיות רבות של הימ"מ, בחלקן אף שימש כמפקד חוליה רפואית וחילץ לוחמים תחת אש. בפעילות המבצעית בה נפצע ייטב באופן אנוש, פעלה הימ"מ למעצרה של חוליית מחבלים בטול כרם, אשר הייתה שותפה לפיגועים משמעותיים ולרצח ישראלים. גם במקרה זה, תרומתו של ייטב לביטחונה של המדינה לא יסולא בפז. ייטב, לא נשכח לרגע את גבורתך ותרומתך העצומה למולדת, אשר עליה ולמענה אנו ממשיכים להילחם. אתה משאיר אחריך מורשת של מצוינות, רעות, ענווה ונועם הליכות. באופייך המיוחד הובלת והנהגת אחריך, לא היססת להיכנס תחת האלונקה ולתמוך בחבריך ועל כך לנצח נהיה אסירי תודה. יהי זכרך ברוך".