תלמידים מתיכון ליד"ה נאלצו להימלט ביום שני בלילה מחבורה של פעילי ימין קיצוני שאיימו לפגוע בהם. יובל לוינשטיין, תלמיד כיתה י"ב, סיפר ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" על רגעי האימה שהוא וחבריו חוו. "אחרי השעה 8 בערב יצאנו, אני ועוד שני חברים שלי, מההפגנה ברחוב עזה, לרחוב רמב"ן לכיוון גן סאקר. לפנינו ראינו שני מפגינים, ומרחוק ראינו מפגינים שעולים מכיוון גן סאקר. לא הבנו מה קורה, ופתאום הם צעקו: 'הנה השמאלנים הבוגדים, תתפסו אותם'.
4 צפייה בגלריה
לוינשטיין. "אמשיך להפגין"
לוינשטיין. "אמשיך להפגין"
לוינשטיין. "אמשיך להפגין"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"הם התחילו לרוץ לעברנו, רעולי פנים עם בנדנות וקפוצ'ונים. חלקם החזיקו אלות וכל מיני כלי תקיפה והם רצו לעברנו בשיא המהירות. שני המפגינים שהיו לפנינו אמרו לנו: 'תפנו שמאלה'. נכנסנו לחצר בניין ויחד רצנו בשיא המהירות, כשמאחורינו צועקים: 'תתפסו את השמאלנים, נשחט אתכם, נהרוג אתכם, תהרגו אותם'.
"הגענו לאתר בנייה. היה חושך מוחלט. היו ברזלים ורשתות ברזל שרצנו מעליהם ועברנו לחלק השני של הבניין, שבו היתה דלת מעלית. נכנסנו לתוך המעלית, סגרנו את הדלת, וניסינו להתקשר למשטרה כשאנחנו בתוך המעלית, אבל לא היתה קליטה, וכל הזמן הזה אנחנו שומעים צרחות וצעקות בחוץ, ואנחנו בטוחים שבכל רגע תופסים אותנו. עמדנו בשקט מוחלט, הורדנו את הדגלים, המגאפון, חולצת המחאה שלבשתי, ושמתי סווצ'ר. החבר שלי הוציא גז פלפל והתכוננו לרוץ ולברוח מהמעלית, הכל בחושך מוחלט, לא מדברים, כדי שלא ישמעו אותנו מבחוץ. כל מה שאתה שומע זה את הלב שלך דופק ומתפלל שלא יתפסו אותך".

4 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת.
המחאה מול הכנסת.
המחאה מול הכנסת השבוע
(צילום: EPA)

אחרי קצת יותר מחצי שעה לוינשטיין וחבריו חששו שהתוקפים ימצאו אותם, ולכן הם יצאו מהמעלית, התקשרו למשטרה, שלחו להורים מיקום ומייד חזרו אל תוך המעלית. "כל כמה דקות התקשרנו למשטרה וביקשנו שיחלצו אותנו, אולי שש-שבע פעמים, ואף אחד לא בא. היינו 40 דקות סגורים לפני שיצאנו, ועוד 35 דקות עד שההורים הגיעו. המשטרה לא הגיעה".

קראו גם:

תחושה קשה? "בחיים שלי לא פחדתי ככה, תחושה שפשוט רודפים אחריך ורוצים להרוג אותך בגלל שאתה מביע את דעתך. התחושה של חוסר אונים - אתה הולך עם חברים בלב ירושלים, בלב רחביה, עם דגלי ישראל. בגלל שהסתובבת עם דגל ישראל באים להרוג אותך. אם זו היתה אחותי או סבתא שלי, מה היה קורה".
תמשיך להפגין? "אני אמשיך להפגין".

4 צפייה בגלריה
המחאה מול הכנסת. 60 אלף מפגינים
המחאה מול הכנסת. 60 אלף מפגינים
המחאה מול הכנסת. 60 אלף הפגינו
(צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף)

מכתב דחוף להורים המודאגים


בתוך זמן קצר כמעט כל התלמידים וההורים בבית הספר המפורסם עודכנו על האירוע החמור. מנהל התיכון, ארז הקר, מיהר להוציא ביום שלישי הודעה למשפחות התלמידים: "הזדעזענו לשמוע אתמול על אירוע שחוו תלמידים שלנו, שעה שחזרו מהפגנה נגד החקיקה החדשה הקשורה למערכת המשפט. בדרכם חזרה הביתה מצאו את עצמם תלמידנו מאוימים על ידי רעולי פנים עם אלות, שקראו כנגדם קריאות ורדפו אחריהם. בעזרת תושייתם ובעזרת הוריהם שהגיעו למקום הם הצליחו להימלט.
"אנו מבקשים לתמוך בתלמידנו ובהוריהם המתאוששים מן האירוע, לחזק את ידיהם כשהם מביעים את דעתם בעירנו, ולקרוא מכאן למשטרת ישראל לפעול ולהבטיח את הזכות לביטחון וחופש הביטוי של כולם. קהילת בית הספר כבר שילמה בעבר מחיר כבד בשל אלימות, פגיעה בחופש הביטוי והיעדר השמירה עליו. תלמידות ותלמידים יקרים, אנו גאים בכך שאתם מביעים את דעתכם באשר היא".
הקר סיפר ל-mynet ירושלים: "ההורים והתלמידים הזדעזעו והביעו תמיכה בתלמידים וברעיון שיש להם את הזכות להביע את דעתם. היה קונצנזוס מלא".

4 צפייה בגלריה
ההתפרעויות, אמש
ההתפרעויות, אמש
ההתפרעויות ביום שני
(צילום: דוברות המשטרה)

במחאה ביום שני מול הכנסת בירושלים השתתפו כ-70 אלף מפגינים נגד הרפורמה המשפטית ומנגד כ-25 אלף התומכים ברפורמה. לאחר שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא משהה את הרפורמה, אלפים חזרו לבתיהם, אולם בשעות המאוחרות של הלילה תקפו מפגיני ימין קיצוני נהג מונית ערבי.