הסגר נכנס לתוקף: 9 שכונות בירושלים נכנסו החל מהשעה 19:00 לסגר לילי, לאחר שמוקדם יותר אישרה ועדת השרים על אזורים בעלי תחלואה גבוהה. בנוסף, הוחלט לסגור גם את מוסדות החינוך (פרט לחינוך המיוחד ובחינות בגרות)
הסגר הלילי יחל מהערב (8.9.20) בשעה 19:00 ועד ליום 15.8.20. הסגר הלילי יסתיים כל בוקר בשעה 5:00.
1 צפייה בגלריה
מחסום בשכונות בירושלים
מחסום בשכונות בירושלים
מחסום בשכונות בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
האזורים האדומים שבהם יהיה סגר לילי הם: כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענאתא, מחנה פליטים שועאפט וסנהדריה רבתי שבעיר ירושלים.
בנוגע לשכונות במזרח ירושלים ובצפונה, כמו כפר עקב וענאתא, ביקשה המשטרה את עזרת צה"ל באכיפת הסגר הלילי.
עוד בחדשות:
על פי ההגבלות, חל איסור לצאת מהבית למרחק של יותר מ-500 מטרים (פרט להצטיידות במזון וטיפולים רפואיים), חל איסור על פעילויות מסחר, בילוי ופנאי שאינם חיוניים, סגירת מוסדות החינוך פרט לחינוך המיוחד ובחינות בגרות.
ההחלטה התקבלה לאחר סיום הליך התייעצויות סדור עם כלל הרשויות בהן קיימת תחלואה גבוהה, על ידי בכירי משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל" הפרופ׳ גמזו. ההליך התקיים ביסודיות החל מיום חמישי לאחר החלטת הקבינט ועד אתמול בערב.
על פי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (א') חלה עליה במספר הנדבקים בנגיף, והיום המספר עומד על 3,442 נדבקים. במהלך השבוע האחרון נדבקו 2,024.

ליאון: "הסגר על שכונות מערב העיר לא אפקטיבי"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון תקף את ההחלטה על הסגר הלילי: "עוצר לילי על שכונות מערב העיר הוא פשוט לא אפקטיבי. לנגיף אין שעות שבהן הוא נח. לצד זה, הרציונל להגבלת תנועה לילית במגזר הערבי כדי למנוע חתונות המהוות מוקד הדבקה עיקרי, מובן, ומכוון בעיקר למען התושבים הערבים עצמם.
"אם נגזר עלינו סגר כללי על מנת למגר את הנגיף אז נתגייס כולנו, בכל הכח, בהבנה ובנחישות. אולם פגיעה בחופש התנועה של תושבי ירושלים באופן שלא ימנע את ההתפשטות הנגיף, אינו מידתי ואינו אפקטיבי".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 10:51, 08.09.20