עימות מילולי בין שוטרים לאזרחים מגיע שוב לכותלי בית המשפט: שוטרת מתחנת מוריה שעסקה בפעילות אכיפת מגבלות הקורונה בקניון מלחה לפני כשלושה חודשים הגישה הבוקר (א') כתב תביעה נגד אזרחית שלטענתה התבטאה נגדה באמירות פוגעניות. סכום התביעה: 50 אלף שקלים.
1 צפייה בגלריה
אישה תקפה שוטרת בגלל דו"ח על מסכה בקניון מלחה
אישה תקפה שוטרת בגלל דו"ח על מסכה בקניון מלחה
אישה תקפה שוטרת בגלל דו"ח על מסכה בקניון מלחה
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרת, רס"ר רותם הבלר מתחנת מוריה, מציינת בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד רחל למברג כי: "ביום 26.7.20 בעת משמרת שגרתית של התובעת בה היא עסקה באכיפת צו בריאות העם, הבחינה התובעת בנתבעת כשהיא עוטה מסכה על סנטרה. התובעת ביקשה מהנתבעת לעטות את המסיכה כנדרש וכמו כן, להזדהות ולהציג את תעודת הזהות שלה".
עוד בחדשות:
לטענת השוטרת לאחר בקשה זו החלה האישה לתקוף אותה באופן בוטה: "'יאללה יאללה מה משעמם לך.. לכי תסתובבי תטיילי בקניון', 'למה כדי שתיתני לי דו"ח?', 'יאללה זוזי לי מהדרך' והכל תוך כדי שהנתבעת הודפת באמצעות עגלת התינוק שלה". בין היתר היא קראה לשוטרת: "זונה בת זונה", "שרמוטה" ו"שמנה מגעילה".
בכתב התביעה הוסיפה עו"ד למסרג: "לאחר כ -10 דקות של דין ודברים בין התובעת לנתבעת, הסכימה הנתבעת להזדהות ולמסור את תעודת הזהות שלה לתובעת, בתנאי שהדבר יעשה מחוץ לקניון מלחה והתובעת הסכימה לכך. לאחר שהנתבעת מסרה את תעודת הזהות שלה לתובעת מחוץ לקניון, המשיכה הנתבעת לשטות בתובעת ומסרה לה כתובת מגורים שגויה".
(תיעוד: תושבת ירושלים תקפה שוטרת בגלל דו"ח על מסכה בקניון מלחה. צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד האירוע הופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה רבה. במשטרת ירושלים הגיבו לתיעוד שעות לאחר הפצתו: "בהמשך לתיעוד חלקי שהופץ ברשתות החברתיות אודות מעצר אישה בשעות הצהריים בקניון מלחה בירושלים, נבהיר כי מדובר בתיעוד שאינו משקף את המציאות כלל ונועד להכפיש את השוטרות שפעלו במקצועיות.
"האירוע החל לאחר ששוטרים שפעלו במקום הבחינו באישה כשהיא לא עוטה מסיכה על פניה כנדרש בניגוד לתקנות. כאשר ביקשו ממנה להזדהות במשך מספר פעמים, היא סירבה, עד שלבסוף הזדהתה לאחר שהשוטרות הסבירו לה כי אינן מעוניינת לעכב אותה, בעיקר בשל העובדה כי נמצאת יחד עם ילדיה. לאחר שנרשם נגדה דוח היא שוחררה לדרכה למרות שגידפה את השוטרות".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 18:36, 11.10.20