אופטימיות זהירה בירושלים: מגמת הירידה במספר הנדבקים נמשכת אולם ישנם עדיין מספר שכונות בהן מספר הנדבקים גבוה. החל מסוף השבוע הקרוב משרד הבריאות צפוי להקל על סגר בכל רחבי הארץ מלבד הערים האדומות ומלבד מספר שכונות אדומות בירושלים. על פי הערכות, התושבים לא יורשו לצאת ובתי הספר לא ייפתחו, אך כאמור עדיין לא ברור באיזה מתוכנת יפעל הסגר. mynet ירושלים מביא לכם את ציוני הרמזור העדכניים על פי המינהלים הקהילתיים.
3 צפייה בגלריה
מחסומים, קורונה, סגר
מחסומים, קורונה, סגר
מספר שכונות צפויות להישאר בסגר
(צילום: יואב דודקביץ')
בסוף השבוע נוספו 485 נדבקים מתוכם 247 מהמגזר החרדי, 27 ממזרח העיר ו-104 מהמגזר הכללי. מדובר במספר הנדבקים הנמוך ביותר מזה חודש, יחד עם זאת מספר החולים בירושלים היום עומד על 7,465 מאומתים. על פי הנתונים, שיעור המאומתים היומי בירושלים עומד על 12%.
עוד בחדשות:
ממשיכה מגמת הירידה בשיעור המאומתים בשכונות חרדיות נמשכת וממוצע 7 ימים היא עומדת על כבר 18.5%. בהסתכלות שבועית (שבוע קלנדרי מראשון לראשון): מסתמנת ירידה של כ-25% במאומתים.
על פי תכנית הרמזור, השכונות האדומות במינהלים הקהילתיים בירושלים הן: הרובע היהודי עם 28 חולים, רמת שלמה עם 369 חולים, נווה יעקב עם 554 חולים, רוממה עם 622 חולים, רמות אלון עם 913 חולים, שמואל הנביא עם 438 חולים והר נוף עם 280 חולים.
3 צפייה בגלריה
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
סיווג לפי ארבעה צבעים בשיטת הרמזור
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
השכונות הכתומות הן: גבעת שאול עם 368 חולים, בית וגן עם 288 חולים, בוכרים עם 438 חולים, הר חומה עם 182 חולים והגבעה הצרפתית עם 85 חולים.
השכונות הצהובות הן: עוטף עם 142 חולים, לב העיר עם 112 חולים, בית דוד עם 133 חולים, פסגת זאב עם 257 חולים, גוננים עם 132 חולים, תלפיות מזרח עם 60 חולים, אבו תור, ראס אל עמוד וסילוואן עם 102 חולים.
השכונות הירוקות הן: קרית יובל עם 243 חולים, גילה עם 148 חולים, בקעה עם 93 חולים, בית חנינא עם 201 חולים, גינות העיר עם 94 חולים, צור באהר עם 73 חולים, מוסררה עם 9 חולים, בית צפאפא עם 25 חולים, קרית מנחם עם 65 חולים, בית הכרם עם 35 חולים וא-טור עם 53 חולים.
3 צפייה בגלריה
מתחם ״היבדק וסע״ בירושלים
מתחם ״היבדק וסע״ בירושלים
מתחם ״היבדק וסע״ בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ׳)
בישיבה השבועית שמקיים ראש העירייה, הוחלט על הקמת מערך חקירות אפדימיולוגיות עבור תושבי העיר. לצורך כך יצאה עיריית ירושלים במבצע גיוס עובדים מכלל המגזרים על מנת לתת מענה אולטימטבי לציבור. החמ"ל ינוהל ע"י פרופ' חן זמיר מנהלת מחוז ירושלים של משרד הבריאות.
בנוסף, לאחר שהסתיימו כל חגי תשרי, עיריית ירושלים סוגרת את האופציה להתפלל במוסדות חינוך. כל מוסדות החינוך יעברו חיטוי מלא ויהיו מוכנים לקליטת תלמידים ברגע שיוחלט על פתיחת מוסדות החינוך.
כמו כך, יפתחו היום בבירה 4 מתחמי בדיקות קורונה נוספים, בשכונות: הר נוף, רמת שלמה, בית וגן ורוממה.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "נמשיך ונעשה את כל המאמצים על מנת למגר את הנגיף ולפתוח את העסקים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים