אחרי שנה של קורונה, הבית הפתוח בירושלים הכריז היום (ד') על התאריך שבו ייערך מצעד הגאווה 2021 בירושלים. התאריך שנבחר: יום חמישי ה-3.6. כמו כן, בעקבות המצב הכלכלי של הבית הפתוח בסיום המצעד לא תתקיים העצרת המסורתית בגן העצמאות.
1 צפייה בגלריה
מצעד גאווה בירושלים. ביקורת קשה על המשטרה
מצעד גאווה בירושלים. ביקורת קשה על המשטרה
מצעד גאווה בירושלים
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ')
"המצעד השנה יהיה טיפה שונה מהשנים הקודמות", נכתב בעמוד הפייסבוק של הבית הפתוח, "חשבון הבנק של הבית הפתוח מתמודד עם הקורונה ולכן במקום במת סיום בגן העצמאות כמו שאנחנו רגילות – נתפזר אחרי המצעד ונצפה בבית במשדר טלוויזיוני מיוחד לפתיחת חודש הגאווה בהפקה של הקהילה הגאה הירושלמית המהממת שלנו". חוץ מהמצעד, הבית הפתוח מתכנן אירועי גאווה גדולים בעיר שיעודכנו בהמשך יחד עם מסלול המצעד.
בשנה שעברה דיווחנו במיינט ירושלים כי הבית הפתוח בירושלים עתר לבית המשפט בטענה כי העירייה מפלה תקציבית את הקהילה הגאה ודורש לקבל תקציב בסך 1,200,000 שקלים. במהלך דיון בכנסת, יו"ר וועדת הפנים ביקרה את נציגי העירייה והבית הפתוח על חוסר היכולת לתקשר ביניהם. "העירייה צריכה לתקצב את הבית הפתוח באופן שוויוני ביחס למנהלים הקהילתיים הפועלים בירושלים", אמרה יו"ר הוועדה, מיקי חיימוביץ.
אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות: "אחרי שנה שלמה בה היינו סגורים בבתים, אנחנו מזמינים את כלל ציבור התושבות והתושבים בעיר לצאת החוצה ולקחת חלק במצעד הגאווה. המצעד השנה יהיה אירוע הפתיחה של עוד מגוון אירועים ופעילויות שנקיים במהלך חודש הגאווה שכל מטרתם הוא לקדם פלורליזם, שוויון וסובלנות בעיר המיוחדת שלנו".