תביעה חדשה נגד משרד ראש הממשלה: עובד במעון ראש הממשלה לשעבר הגיש הבוקר (יום ב') תביעה על סך 654 אלף שקלים נגד משרד ראש הממשלה ובו מככבת רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לאחר שלטענתו עבר התעמרות בעבודה בתקופה בה עבד עבור בני הזוג.
3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
״בזמן העסקתו עבר התעמרות קשה. זכויותיו נרמסו ללא סיבה מוצדקת והכל כדי לעבוד לשביעות רצונם של דיירי המעון״, נכתב בכתב התביעה. "מדובר בצורת התנהלות שהייתה נהוגה אל מול כלל עובדי המעון, ולא ספציפית כלפי התובע״.
נאור מציין כי נדרש למלא אחר דרישותיהם של דיירי המעון בכל זמן נתון - גם כאשר לא היה בעבודתו. לדבריו, נדרש לא פעם לבצע עבודות משפילות ומבזות שלא נכללו בהגדרות תפקידו, לדוגמא לנסוע ולשרת את בני משפחתו נתניהו בביתם הפרטי בקיסריה, למרות שהיה מועסק על ידי המדינה והעסקתו הוגבלה אך ורק ולמעון בבלפור שבירושלים.
באחת ההתכתבויות לדוגמא, שצורפו לכתב התביעה, דורשת נתניהו מנאור להעביר לקיסריה את התיק של הבן אבנר נתניהו, וכן גבינת סקי, עגבניות שרי, ביצים קשות ופירות יער שאמורים לשמש כרוטב לגרנולה של ראש הממשלה.

חלק מההתכתבויות

על פי כתב התביעה, היו פעמים רבות כאלו שבהן נדרש להעביר מזון ממעון ראש הממשלה הרשמי לביתם הפרטי של בני הזוג בקיסריה. עוד טוען העובד כי נדרש גם להגיע להשקות את הצמחייה ולנקות את בריכת השחייה במקום.
3 צפייה בגלריה
בית נתניהו בקיסריה
בית נתניהו בקיסריה
בית נתניהו בקיסריה
(צילום: שאול גולן)
״על פי דרישת דיירי המעון, משמרת בוקר מתחילה באופן קבוע בשעה 6:30 גם כאשר הזוג נתניהו היה חוזר מבילוי מאוחר בלילה הקודם, והיה ידוע שסדר היום של מי מהם לא יתחיל בשעות הקרובות. כל שלעיתים קרובות לתובע לא ניתנה הפסקה של 8 שעות מיום אחד למשנו שכן סיים את עבודתו בשעות הקטנות של הלילה. התובע היה מעיר את בני הבית ומכין להם ארוחת בוקר". צוין בכתב התביעה שהוגש לבית הדין.
עוד מתואר כי בני הזוג נתניהו התעקשו כי כל מזון המסופק עבורם יגיע מהמעון הרשמי - לכל מקום בארץ בו הם נמצאים.
3 צפייה בגלריה
רחוב בלפור, הבוקר
רחוב בלפור, הבוקר
המעון הרשמי בבלפור
(צילום: לירן תמרי)

עוד נכתב בכתב התביעה: ״באחת הפעמים בהן עבד התובע בבית בקיסריה, בשעה 00:30 מסרה הגברת נתניהו לתובע שקית עם בקבוקי שמפנייה למיחזור, וביקשה ממנו ללכת לשים אותם במיחזורית במעון ראש הממשלה בירושלים. התובע, מתגורר באשדוד. מכך ענה לה שישאיר את השקית במכוניתו, וישים אותה במיחזורית במעון ראש הממשלה ביום למחרת כשיגיע למשמרת במעון. גברת נתניהו סירבה לבקשתו והורתה לתובע לנסוע עכשיו מקיסריה למעון ראש הממשלה, לשים את הבקבוקים במיחזורית, ורק אז לנסוע לביתו. כשהתובע עמד על סירובו, התקשרה גברת נתניהו לראש לשכת ראש הממשלה״.
עוד בחדשות:
בכתב התביעה מציין נאור כי חדל לעשות שימוש בשירותים במעון בזמן עבודתו - וזה התאפשר רק לאחר מתן אישור מדיירי המעון הרשמי. ״התובע הגיע לעבוד במעון ראש הממשלה מתוך תחושת שליחות במטרה לשרת נבחרי ציבור. עם זאת, דווקא מקום שכבוד האדם וזכויות אנוש אמורות להיות נר לרגליו, היה מקום בו עבר התובע התעמרות קשה, זכויות נרמסו וכבודו הבסיסי כאדם נרמס״.
כאמור, לאור טענותיו דורש נאור כי בית המשפט יפסוק לו פיצויים על סך של 654 אלף שקלים.
בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדברים. תגובת משפחת נתניהו תפורסם לכשתתקבל.