על השימוש הנרחב בבוטוקס בתעשיית הקוסמטיקה, כולנו כבר שמענו – אבל הנה שימוש חדש לבוטוקס שעליו עוד לא שמעתם: לנעמי שמרלינג (77), הזריקו בוטוקוס למיתרי הקול כדי להשיב לה את קולה אחרי 40 שנה שאיבדה אותו בעקבות טראומה, תופעה הנחשבת לנדירה.
1 צפייה בגלריה
שמרלינג. הטראומה גרמה לפגיעה ביכולת הדיבור
שמרלינג. הטראומה גרמה לפגיעה ביכולת הדיבור
שמרלינג. הטראומה גרמה לפגיעה ביכולת הדיבור
(צילום: פרטי)

הטראומה מהתאונה


"בגיל 32 הפכתי לאלמנה", מספרת שמרלינג, "בעלי נהרג כתוצאה מתאונת דרכים כאשר נהג משאית נכנס בו חזיתית. כשזה קרה, היה לי תינוק בן עשרה ימים, יומיים אחרי הברית, ועוד שלושה ילדים קטנים. הייתי בת יחידה עם אמא מבוגרת והרגשתי שחיי נחרבו עלי.  
"כחמש שנים מאז התאונה גיליתי שיש לי התכווצויות שרירים בלתי רצוניים בגרון, וכתוצאה מזה, לא יכולתי לדבר: הקול שלי היה קטוע מאוד, הייתי לא ברורה כיוון שהשמטתי הברות, הדיבור שלי היה לא מובן בשיחה עם אנשים. בטלפון בכלל לא היה אפשר להבין אותי. הייתה תקופה די ארוכה שבה הדרך היחידה שבה יכולתי לתקשר הוא רק באמצעות לחישות. אנשים היו שואלים אותי למה אני לוחשת. כיוון שעסקתי בהוראה, הלכתי לבדוק אם אין לי יבלות במיתרי הקול, ולא היו לי. לא היה פתרון למצב שלי.

קראו גם:

"אני טוענת שזה פסיכוסומטי. אף אחד לא ידע מאז ועד היום איך לטפל בזה. בעבודה שלי מול הילדים הייתי משתמשת בשפת גוף רחבה ובאנרגיות גבוהות. באופן הזה, הם לא היו יכולים להתעלם מהנוכחות שלי. אני גאה לומר שכמורה ללא קול, קיבלתי פרס חינוך ממשרד החינוך".

הטוויסט שהצליח


לפני כשנה וחצי פנתה שמרלינג אל הרב אלימלך פירר וציינה, בין היתר, את העניין עם מיתרי הקול. "הוא כתב לי שלגבי עניין המיתרים, הוא יודע שישנה רופאת אף-אוזן-גרון בשם ד"ר טלי לנדאו־זמר, מומחית בשיקום קול וניתוחי גרון משירותי בריאות 'כללית', שמומחית לעניין של היעדר הקול. הגעתי אליה דרך קופת החולים והיא הזמינה אותי ל'הדסה'.
"הרופאה הזמינה לפגישה גם קלינאי תקשורת ואת הנוירולוג ד"ר מוניר אבו סנינא. כל הצוות יחד הגיעו למסקנה שאפשר לעשות טיפול של הזרקת בוטוקס למיתרי הקול, ושזה עשוי לסייע. אין ספק כיום, שזה היה מוצלח. אני לא יודעת אם ההצלחה הזאת תימשך לאורך זמן, אבל בינתיים אני חוגגת אותה. אחרי ארבעים שנה של חוסר יכולת לדבר באופן ברור. כיום אנשים לא מאמינים שהם יכולים לדבר איתי בטלפון", מסכמת שמרלינג בחיוך.