היוזמה הרטובה של הירושלמי מרחביה - 'מי־ם אל ים': גולש חובב מהעיר החליט שנמאס לו להיות רחוק כל כך מהים ופתח ביוזמה של נסיעות חברתיות שמטרתן אחת - להביא את הצעירים מהבירה אל הים, במיוחד בשבתות.
1 צפייה בגלריה
חוף ים בתל אביב
חוף ים בתל אביב
חוף יפו בתל אביב
(צילום: עמית שעל)

לדרבן אחד את השני

מאור ווהב (28) הוא מוזיקאי פעיל בירושלים ולומד באקדמיה למוזיקה. לפני כארבע שנים עבר מנתניה שבה גדל אל רחביה בגלל לימודים. "אני גולש מגיל 16-15, ואפילו אחרי הצבא נסעתי לאוסטרליה כדי לגלוש. אחר כך חזרתי לארץ ישר לירושלים שבה התחלתי ללמוד", הוא מספר. "בכל השנים האלה הייתי מתוסכל שאני לא יכול ללכת לגלוש. היה לי מאוד קשה ללא הים לצידי וחיפשתי חלופות שלא צלחו. ביום שישי לפני שבועיים נסעתי לים ואחר כך ביקרתי את ההורים. שם הבנתי כמה זה היה חסר לי. החלטתי שמספיק עם עוצר היציאות לים ופרסמתי את היוזמה שלי לנסיעה לים בכל שבת".
קבוצת הוואטסאפ כבר מונה כ־40 חברים שהתחברו ליוזמה, ובתיבת ההודעות בפייסבוק של ווהב ממתינים לצירופם חברים נוספים. "זה התחיל מגולשים שהתלהבו, ומהר מאוד פנו אלי גם אנשים שרוצים להצטרף סתם כי הם ממש רוצים לנסוע לים. חברים מתוך הקבוצה גם התחילו להעשיר את היציאות. לדוגמה, מישהי שאמרה שהיא גרה ליד חוף פלמ"חים ויכולה להכניס את המעוניינים אל הקיבוץ. רוב החברים בקבוצה הם גולשים, אבל יש בה גם כאלה שהתחילו לגלוש והפסיקו בגלל המעבר לירושלים. קיבלתי תגובות ממש חיוביות על היוזמה. אנשים אומרים שזה היה ממש נצרך ואיך יכול להיות שזה לא קרה עד עכשיו".
ווהב אומר שהרעיון של הקבוצה הוא לא רק ההתארגנות הלוגיסטית לנסוע לים, אלא בעיקר העניין של הדרבון ההדדי. "לפעמים אנשים מתכננים לנסוע אבל מתעצלים לעשות את זה, אך כשפתאום מישהו כותב בקבוצה שהוא מוציא רכב או מחפש מישהו להצטרף אליו לנסיעה לים זה מדרבן אותם לעשות את זה. רק כשאתה בים אתה מבין כמה הוא היה חסר לך".