בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של עלי אדקידק (40), תושב מזרח ירושלים החשוד בתקיפת השף שלום קדוש בתחנת הדלק בבקעה במהלכה הוא נפצע קשה. קדוש מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם. המקרה אירע שעות לפני חתונת בתו. החשוד טען בתחילת הדיון: "זה לא אני. טעות בזיהוי".
1 צפייה בגלריה
מימין: השף שלום קדוש והחשוד בתקיפתו
מימין: השף שלום קדוש והחשוד בתקיפתו
מימין: השף שלום קדוש והחשוד בתקיפתו
(צילום: שלומי כהן ולירן תמרי)
עם זאת נציג המשטרה אמר במהלך הדיון: "בתאריך 21.3 בשעות הצהריים עמד הקורבן ומילא אוויר בגלגלי רכבו. באותו זמן הגיע החשוד לכיוון רכבו הסתכל ימינה ושמאלה וברגע אחד הכניס יד דרך החלון וגנב רכוש והחל ללכת. הקורבן ראה אותו, והתפתח מרדף של כמה מטרים כשבסיומו, על פי מצלמות האבטחה, ניתן לראות את המשיב מטיח אותו על הרצפה ונמלט מהמקום. מדובר באדם מבוגר מעל גיל 70 שנמצא במצב שהוא מורדם ומונשם. החשוד נתפס ובחקירתו הכחיש את המיוחס לו. למשיב יש עבר פלילי עשיר בכל מגוון העבירות. השתחרר מבית הסוהר".
המשטרה איכנה את מכשיר הסלולרי של החשוד וקשרה אותו לזירה. עם זאת אין ממצאים של זיהוי פלילי מהרכב. בנוסף נציג המשטרה אמר בדיון כי אחד מבני המשפחה זיהה את החשוד.
(תיעוד התקיפה. צילום: יוסי אלי, חדשות 13)
השף קדוש מאושפז מזה מספר ימים במצב קשה, לאחר שהתעמת עם החשוד שגנב את ארנקו בתחנת הדלק ברחוב דרך בית לחם. בקהילת השפים ביקשו להתפלל לשלומו: "אנא ממכם תתפללו לשלומו, לרפואה שלמה ובשורות טובות". קדוש נחשב לאחד השפים המוערכים בארץ ובעולם, ובמטבחו למדו והתחנכו בכירי השפים המקומיים. לפני שלוש שנים, נבחר השף יחד עם 11 תושבים נוספים, ליקיר ירושלים על תרומתו הייחודית לירושלים.