"אני בהפסקות לבד, מתעלמים ממני. כולם יושבים בקבוצות בקפיטריה יחד ואני בצד. אני מסתובבת לבד במסדרונות בית הספר ומחכה שהסיוט הזה יעבור". את המשפטים האלה אמרה השבוע בבכי קורע לב תלמידת כיתה ז' באחת מחטיבות הביניים בעיר, שסובלת מחרם נגדה.
1 צפייה בגלריה
התלמידה
התלמידה
התלמידה
(צילום: mynet)

"אני מגיעה לבית הספר והתלמידות מתעלמות ממני. כשאני מגיעה לדבר איתן הן בקושי עונות, או לא מתייחסות. אם אני מדברת בכיתה עושים לי פרצופים ואף אחד לא מדבר איתי. אם יש עבודות של שלישייה, קובעים זוגות ואני לבד. היה לנו משחק כיסאות וכולם עמדו על הכיסאות, לאט לאט מוציאים כיסא ומצטופפים. המורה אמרה שהיא הולכת ונשארנו לבד. התחיל ריב והתחילו לצעוק עלי ולהגיד לי 'תעופי מהמשחק' ודחפו אותי מהכיסא. אמא שלי התערבה וכתבה בקבוצה של הילדים 'איזה מין ילדים אתם? איפה ההורים שלכם'".
אמה של הילדה מספרת כי בתחילת שנת הלימודים בתה הסתכסכה עם שתי תלמידות ומאז המצב רק מידרדר. "הן נהנו להחליש אותה ולהרגיש חזקות לידה. ניסיתי לפעול בכל דרך על מנת להציל את הילדה שלי מהתהום שבו היא נמצאת. פניתי לצוות החינוכי שיסייעו לי, אבל הם הטילו את האחריות עלינו ואמרו 'היא צריכה קבוצה למיומנויות חברתיות'. הם האשימו אותה במצב שלה, אמרו 'יש לך ילדה עצובה' והכחישו את כל נושא החרם.

עוד בחדשות:

"תלמידה שמיניסטית שהנושא נגע לליבה שמעה שיש חרם והחליטה לסייע לבת שלי, להגיע עם חברים ולשמח אותה. אך בשל התערבות ההנהלה נאסר עליהן להעצים את הבת שלי. מעבר לכך, כשהייתי בפגישה עם הנהלת בית הספר ביקשתי שיעסיקו אותה במהלך ההפסקות כדי שלא תסתובב לבד. הוצע לה לקשט את בית הספר אך בפועל לא קרה דבר".
בצעד חריג האם החליטה לדווח על הסיוט שעוברת בתה בקבוצת הוואטסאפ הכיתתית. "אחרי שפניתי להורים, ורק אז, זה כנראה נודע לצוות החינוכי והם רצו לשתף איתי פעולה. אמרתי להם 'אני לא מאמיר נה בכם' ולא רציתי לפגוש אותם. כעת כל הרצון שלי הוא להעביר את הילדה בית ספר, למקום בטוח יותר שבו היא מכירה ילדים אחרים, ולתת לה הזדמנות. הילדה שלי במצב רגיש, מורכב וקשה. היא סובלת מחרדה חברתית, נכנסת לשירותים ויכולה להישאר זמן ממושך. היא מפחדת לצאת, יושבת בתוך השירותים ובוכה. היא לא הולכת באופן שוטף לבית הספר כי אין לה יכולת להכיל את הכאב הזה של הבדידות. זה לא אנושי - יש לה סיוטים בלילות, היא בוכה מתוך שינה". "המטרה: מיגור תופעת החרם"
ממשרד החינוך נמסר: "הילדה מטופלת באופן שוטף במהלך השנה, ובשל צנעת הפרט לא נוכל לפרט".
מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מקיימת קשר רציף עם הורי התלמידה ועם הנהלת בית הספר והגורמים החינוכיים. טובת הילדה בלבד עומדת לנגד עינינו, והמטרה היא להיטיב את מצבה תוך מתן מענה מתאים, חברתית ופדגוגית. נבחנת גם האפשרות למעבר של התלמידה למסגר רת לימודית אחרת. העירייה שמה לה למטר רה לפעול למיגור תופעת החרם והאלימות בכלל ובבתי הספר בפרט ותמשיך לעשות זאת".