בקשה נוספת לשינוי תוואי מצעד הדגלים: סגן ראש העירייה, יוסי חביליו וחברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון פנו לראש העירייה משה ליאון בדרישה לשנות את תוואי מצעד הדגלים ולא להיכנס עם הצועדים לרובע המוסלמי. כמו כן הם ביקשו לבטל את ההפרדה המגדרית במהלך המצעד. כזכור, לפני כחודש פרסמנו ב-mynet ירושלים כי גם עמותת "עומדים יחד" פנתה למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בבקשה למנוע את מעבר המצעד ברובע המוסלמי.
4 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
יום ירושלים
(צילום: אלכס קולמויסקי)
חגיגות מצעד הדגלים שנקרא ריקוד הדגלים יתקיימו השנה ב-18 במאי 2023 האירוע יתחיל בגן סאקר בהרקדה וימשיך לאורך במות מרכז העיר דרך שערי העיר העתיקה ועד לכותל המערבי. מדובר במצעד שמתקיים מידי שנה בירושלים כדי לחגוג את איחוד העיר. החגיגות הם בעקבות חגיגות חידוש הריבונות היהודית והישראלית במקומות הקדושים ליהודים, בעקבות הניצחון בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. המצעד מלווה בריקוד שירה ונשיאת הדגל. חשוב להדגיש, כי המצעד מזוהה כמעט באופן בלעדי עם הציונות הדתית.

4 צפייה בגלריה
יום ירושלים
יום ירושלים
יום ירושלים
(צילום: אלכס קולמויסקי)

במכתב שנשלח על ידי סגן ראש העירייה, יוסי חביליו, וחברת המועצה, ד"ר לורה ורטון כתבו: "יום ירושלים הוא יום חשוב לעם היהודי בישראל בכלל ובירושלים בפרט, בו זכינו לחזור ולהגיע למקומותינו ההיסטוריים והקדושים. אך עם זאת, יום זה הפך ליום בו מתקיים אירוע שבחלקו – הינו בעל אופי מקומם, מחריד וגזעני".

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
לורה ורטון
לורה ורטון
לורה ורטון
(צילום: רפי קוץ)

עוד כתבו ורטון וחביליו כי "מסלול מצעד הדגלים עובר במכוון ובצורה מתריסה דרך הרובע המוסלמי בעיר העתיקה, ובאופן מסורתי – נשמעות בו קריאות גזעניות ומתקיימת בו פעילות פוגענית ועוינת כלפי התושבים הערבים במקום . עיקר הסובלים הם בעלי החנויות אשר נאלצים לסגור ולהיפגע כלכלית בעקבות המצעד. במצעד נשמעות דרך קבע אמירות מסיתות ואלימות אשר מוכוונות לפגוע בכבוד התושבים הערבים בעיר".

4 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')

עוד ציינו במכתבם כי ניתן לשמוח אך מבלי לגרום פגיעה בחלק מתושבי העיר "בנוסף לכך, עיריית ירושלים מוציאה מאות אלפי שקלים מכספי הציבור בכל שנה על מצעד זה. זאת, בזמן שחלקים מהציבור, וגם אנחנו כחברי מועצת העיר, נפגעים מפעילות זו. נוסיף כי גם ההפרדה המגדרית המתקיימת בכל שנה במצעד הינה אסורה".
במכתב כתבו חביליו וד"ר ורטון כי הם מתנגדים לכך שמצעד הדגלים יתקיים תוך שימוש בכספי הציבור של כולנו, ללא התייחסות עירונית לאמירות הגזעניות המושמעות בו, ותוך פגיעה בתושבים רבים של העיר. "אנחנו דורשים לשנות את תוואי המצעד כך שלא יכלול כניסת הצועדים לרובע המוסלמי, לבטל את ההפרדה המגדרית, ולדאוג למעורבותה המקסימלית של משטרת ישראל באירוע על מנת להגן על תושבי העיר".
בשיחה עם mynet ירושלים, התייחס לדרישותיהם יו"ר סיעת המאוחדים, אריה קינג ואמר: "מוזר שאת תוואי מצעד התועבה שעובר בלב העיר וליד בית הכנסת הגדול והיכל שלמה, הם אינם חושבים לשנות, אבל את התוואי שהינו מסורת של למעלה מחצי יובל הם מבקשים לשנות. העצוב זה, שהם לא מבינים שזה לא יסייע להם בקישוש אחר קולות הערבים בבחירות הבאות, במקום להתעסק בבניינה ופיתוחה של העיר העתיקה, הם מתעסקים בנושא שנמצא בקונצנזוס בעירייה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מסלול המצעד הוא אותו מסלול מזה עשרות שנים".