שרב קיצוני בדרך לירושלים: קיץ 2023 בשיאו ומזג האוויר באזורנו ממשיך לספק גלי חום שלא היו מביישים אפילו את אילת.
3 צפייה בגלריה
עומס חום
עומס חום
גל חום קיצוני
(צילום המחשה: shutterstock)

מחר (שישי) מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר. הטמפרטורות יגיעו בצהריים ל-32 מעלות ובלילה יהיה נעים עם 21 מעלות. זה יהיה היום האחרון עם חום קייצי קלאסי, לפני שנכנס לתקופה של חום כבד ביותר.
השינוי צפוי להגיע ביום שבת, אז הטמפרטורות יקפצו בצורה משמעותית ויגיעו ל-38 מעלות בצהריים ובלילה ירדו ל-27. עומס החום יהיה כבד ויהיה מעונן.
ביום ראשון השרב יגיע לשיא שלא חווינו בירושלים זה זמן רב. תחול עליה נוספת בטמפרטורות שיגיעו בצהריים ל-40 מעלות. ישרור חום קיצוני בליווי עננות בשמיים. בלילה יהיה חם עם 27 מעלות.
3 צפייה בגלריה
ירושלים בעומס חום
ירושלים בעומס חום
ירושלים בעומס חום
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
ביום שני תחול ירידה בטמפרטורות שינועו סביב 33 מעלות בצהריים, ועל פי התשקיף, ביום שלישי נחזור לטמפרטורות הממוצעות לעונת הקיץ עם 31 מעלות.

3 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
מעיין עין לבן
(צילום: אדווה חולי)

בשירות המטארולוגי אמרו כי ״השיא יגיע ביום ראשון, בו ישררו טמפרטורות גבוהות במיוחד בהרים ובעמקי המזרח, כאשר בהרבה במקומות באזורים אלו ישררו מעל 40 מעלות, ויהיו גם אזורים עם מעל 45 מעלות. בחוף ובשפלה אמנם הטמפרטורות לא יהיו גבוהות במיוחד, אבל בגלל הלחות הגבוהה גם שם ישררו עומסי חום קיצוניים כך שלמעשה כמעט בכל הארץ עומס החום יהיה קיצוני. בנוסף, יהיו בשמים הרבה עננים בינוניים וגבוהים שיגיעו אלינו ממזרח, דבר שהוא נדיר לעונה, ויתכן שירדו מהם כמה טיפות גשם ואולי אפילו נראה כמה ברקים״.
סמנכ״ל רפואה במגן דוד אדום ד״ר רפאל סטרוגו, אמר כי ״אנחנו בפתחו של גל חום במהלכו יגיעו הטמפרטורות באזורים שונים בארץ מ-32 ועד ל 40 מעלות. אני מבקש מהציבור, זכרו להרבות בשתייה, להימנע מעבודה או שהייה בשמש בשעות החום ולהעניק תשומת לב יתרה לאוכלוסייה המבוגרת ולאלו שאינם יכולים להתנייד או לבצע פעולות בכוחות עצמם״. עוד בחדשות:
״כמו כן בכל יציאה מהרכב הסתכלו לעבר המושב האחורי וודאו כי לא נשכחו ילדים ברכב, הרבו בשתייה - לפחות 3 ליטרים ביום. יש להימנע מלעבוד ולצאת לשמש בשעות החום וגם מהגעה לים בשעות החום. הקפידו להכנס למים רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות בהן יש מציל. כדאי לבצע פעילות ספורטיבית בשעות הערב בהן עומס החום יורד. שימו לב לאוכלוסייה המבוגרת, פעוטות ובעלי מוגבלויות״.
מעיריית ירושלים נמסר: "עם בוא הקיץ וטרם כל גל חום, מפרסמת העירייה הנחיות בטיחות לעבודה בתנאי עומס חום. הנחיות אלו, הניתנות לאחר התייעצות עם מומחים רפואיים, כוללות המלצות לצמצום מאמץ פיזי וחשיפה לשמש, הקפדה על שתיה מרובה, שהייה בצל ובמקום מקורר וכן התאמת ביגוד לתנאי מזג האוויר. כמו כן, מקבלים עובדי השטח העירוניים ערכת הגנה הכוללת משקפי שמש, כובע רחב שולים וקרם הגנה. מנהלי היחידות השונות, הונחו לפעול בהתאם להנחיות הבטיחות ולהתאים את אופי הפעילות העירונית לתנאי מזג האוויר".