מתיחות רבה ביום ירושלים: בתום הערכת מצב שקיים המפכ"ל, הוחלט כי בשלב לא יתקיימו ביקורים בשטח הר הבית. לאור העימותים והמתיחות הרבה השוררת בירושלים, אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים משעות הבוקר המוקדמות ברחבי ירושלים והעיר העתיקה.
2 צפייה בגלריה
העימותים בהר הבית
העימותים בהר הבית
העימותים בהר הבית השבוע
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר: "בסיום הערכת מצב, שהסתיימה לפני זמן קצר, בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וכלל גורמי הבטחון, החליט המפכ"ל בשלב זה שלא לקיים ביקורים בשטח הר הבית. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הפולחן אך לא תאפשר הפרות סדר".
תום ניסני מנכ"ל בידנו - הקרן למורשת הר הבית: "רבים כבר בדרכם להר הבית, אני קורא ליהודים להמשיך ולהגיע לכניסה להר כדי לעלות ביום חגה של ירושלים. אם יש פורעים בהר הבית - יש להסיר את האיום ולפתוח את ההר. כך אמורה להתנהל מדינה מתוקנת, וכך אני מאמין שיקרה היום ויהודים יעלו בהמוניהם".
תנועת "אם תרצו" מסרה בתגובה: "כניעה לטרור ולאיומים של הערביים היא תעודת עניות לממשלת ישראל. ממשלה שלא יודעת להגן על אזרחים שומרי החוק נותנת פרס לתוקפים ומכשירה את המשך האלימות. אנו מזכירים שביום ירושלים אנו מציינים את שחרור העיר והר הבית מהכיבוש הירדני ועצוב לראות כיצד ממשלת ישראל מוותרת על הריבונות בהר הבית גם ביום ירושלים זה".
אמש המשיכו העימותים בשכונת שייח ג'ראח ויודי אבנים כלפי תושבים יהודים. כוחות איחוד הצלה טיפלו במספר פצועים במקום. קטטה פרצה גם ליד קמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים בהם נפגעו שישה בני אדם ושלושה שוטרים.
2 צפייה בגלריה
אזור האירוע בהר הצופים
אזור האירוע בהר הצופים
אזור האירוע בהר הצופים
(צילום: לירן תמרי)
בצפון העיר, פרצה שריפה בשטח אתר הטבע "יער ענאתא", ככל הנראה השריפה פרצה בעקבות ירי זיקוקים לעבר הצמחיה במקום. בבוקר הושגה שליטה על האש, אך מרבית השטח הטבעי נשרף כליל.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים