טענות חמורות נגד עובד בעירייה שלפיהן הוא פנה ללא ידיעתו של ראש מינהל החינוך, יואב (זימי) זמרן, בשמו כביכול, למשרד החינוך בבקשה להעניק רישיון למוסד חינוך חרדי בשכונת קרית יובל, לאחר שבית הספר נפתח ללא היתרים בראשית ספטמבר.
1 צפייה בגלריה
יואב זמרן
יואב זמרן
זמרן. הופתע לגלות את חתימתו
(צילום: יואב דודקביץ')

הדברים נחשפו לאחר שזימרן עצמו שיגר מכתב תלונה בנושא לבכירי העירייה. "לתדהמתי נשלח אליי מכתב של אגף מינהל חינוך חרדי שאני חתום עליו בחתימה סרוקה שמאשר את בקשת הרישיון. מבדיקה שערכתי הסתבר שהעובד השתמש בחתימתי על מנת לאשר למוסד את בקשתו, למרות שהכיר את ההתנגדויות שהיו".
זמרן טען עוד כי ערך עם העובד בירור וכי לתדהמתו התברר לו שהדבר אינו חריג.

למרות הסירוב


נציין כי המוסד המדובר שעבורו ביקש הבכיר אישור הוא מוסד 'בנות חיה', המשתייך לאחד מזרמי חב"ד. לפני מספר שנים קיבל המוסד רישיון לפעול באזור שוק מחנה יהודה, אולם ראשיו ביקשו להעבירו למתחם ברחוב ברזיל 24, שפונה על ידי העירייה מגנים חרדיים במטרה לצמצם את פעילות מוסדות החינוך ברחוב הזה.
המוסד פונה אך הובהר להם כי לא ניתן להם אישור לפעול במתחם וכי עליהם לאתר מתחם באזור אחר בעיר. "כל הנסיונות של הרשת לקבל רישיון נענו בשלילה על ידי מינהל החינוך החרדי... יתרה מכך, סוכם מול משרד החינוך כי הם יפעלו בתיאום מלא איתנו ולא ייתנו אישור ללא הסכמתי", טען זמרן במכתבו. "בתאריך 3 בספטמבר לאחר פתיחת השנה פתח בית הספר את שעריו לבנות הללו למרות התנגדותנו".

עוד בחדשות:

עובד בכיר בעירייה אמר השבוע ל-mynet ירושלים: "כל חתימה בשם עובד אחר, בוודאי כשהוא לא מודע לחתימה, מהווה דבר פסול, ואין לי ספק שעיריית ירושלים תתייחס בחומרה לנושא ותברר אותו עד למיצוי האמת ונקיטת כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו. אין לי ספק שמקרה זה גרם מפח נפש לראש מינהל החינוך, שעושה את תפקידו על הצד הטוב ביותר ומקדיש את כל כולו למען חינוך ילדי ירושלים".
העובד בחר שלא להגיב.
מהעירייה נמסר: "עם היוודע המקרה עדכן ראש מנח"י את היועמ"ש ואת ראש מינהל משאבי אנוש בעניין. לעובד נקבע שימוע לבירור הטענות. לאחר קיום השימוע תשקול העירייה את המשך הטיפול בסוגיה באמצעות הכלים העומדים לרשותה על פי דין".