סערה בקבוצות הווטסאפ של התעוררות: פעיל בסיעה הירושלמית הוצא מקבוצת הפעילים לאחר שכינה את ח"כ דן אילוז נאצי. רק לפני יומיים אמרה אחת ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שקמה ברסלר במהלך כנס בנהלל "אסור לדבר עם נאצים – יהודים או לא יהודים". התבטאותה של ברסלר גרמה לסערה גדולה עד לכדי מצב שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מגנה בחריפות את דבריה של מובילת ההפגנות השמאל שקמה ברסלר שהתייחסה לשרי הממשלה כאל נאצים".
3 צפייה בגלריה
דן אילוז
דן אילוז
דן אילוז
(צילום: טל שחר)
ברסלר התנצלה וכתבה: "טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על אמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים ומהמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה".
עד לפני כשנתיים וחצי שימש דן אילוז כחבר מועצה בסיעת התעוררות, והוא פרש לטובת תפקידו בכנסת ישראל. כיום הוא משמש ח"כ מטעם מפלגת הליכוד ונושא בתפקידים – יו"ר שדולת הסכמי אברהם; חבר בכיר בוועדת הכלכלה שם הוא פועל למען עקרונות השוק החופשי, מ"מ בוועדת חוץ וביטחון ומי שעלה לארץ לפני 14 שנה מקנדה הוא חבר בוועדת העלייה והקליטה שם פועל להקל על תהליך העליה והקליטה של כל העולים מהעולם.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של התעוררות
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של התעוררות
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של התעוררות
(צילום: פרטי)

בויכוח שאירע בקבוצה בנושא ימנים ושמאלנים אמר אחד הפעילים: "עוד פעם? פעם אחרונה קיבלנו את הנאצי של דן אילוז". פעיל נוסף אמר: "תגובה לא לעניין כלל". אחד הפעילים השיב אמר בתגובה לאמירותיו: "אני מבין שממש לא רוצים אותי ואת הימנים האחרים בתנועה".

3 צפייה בגלריה
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של התעוררות
ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של התעוררות
ההתכתבות בקבוצת הוואטסאפ של התעוררות
(צילום: פרטי)

פעיל אחר הוסיף: "תמשיכו להתדיין בניכם עד כמה דן הוא נאצי, אני קיצוני ומתבכיין. אל תתפלאו אחר כך שאין ימניים בתנועה ושהיא נתפסת כשמאלנית". פעיל נוסף אמר: "אין ימין ואין שמאל - יש בני אדם. אם בן אדם ראוי לא ברימה כדאי לבדוק מחדש למה טעינו?" פעיל אחר כתב: "לקרוא לאדם נאצי במדינת ישראל זה גובל הסתה, אני מציע לרסן את זה ומהר".

התעוררות: "לא יהיה מקום לתגובות קיצוניות מכל הצדדים"


מסיעת התעוררות נמסר בתגובה: "תנועת התעוררות מכילה מגוון אנשים בעלי דעות שונות ומנוגדות שיכולים ומוזמנים להביע את דעתם בכבוד ובנועם. אין ולא יהיה מקום בהתעוררות לתגובות קיצוניות מכל הצדדים. הפעיל שכתב את התגובה הוצא באופן מיידי מקבוצת הפעילים והחל נגדו הליך שימוע. התעוררות תגלה אפס סובלנות לתגובות קיצוניות או אלימות. התעוררות היא הבית של המתונים בירושלים ונלחמת להוקיע את הגורמים הקיצוניים מהעיר". ח״כ אילוז והפעיל בחרו שלא להגיב לפניית mynet.
לכל העדכונים – חדשות ירושלים