חודש ספטמבר נכנס לשבוע השני שלו עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע לעונה ועל פי התחזית נראה שהמצב הזה לא ממש צפוי להשתנות בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
חצבים ליד נחל עוז
חצבים ליד נחל עוז
חצבים ליד נחל עוז
(צילום ארכיון: רועי עידן ז״ל)
תחזית מזג אוויר בירושלים

היום (ראשון) צפוי להיות בהיר וחם עם טמפרטורות שיגיעו בצהריים ל-30 מעלות, בלילה יהיה נעים עם 20 מעלות. בשני ללא שינוי ניכר, עומס החום יהיה קל עד בינוני, כך גם בשלישי. ברביעי יהיה מעט חם יותר עם 31 מעלות בצהריים.
ואם תהיתם, עונת הסתיו תחל באופן רשמי בעוד שבועיים — אז יחול יום השוויון ב-22 בספטמבר שהוא אחד משני ימים בשנה בהם היום והלילה שווים באורכם. ״ביום השוויון השמש חולפת בדיוק בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ — מישור המילקה, שהוא המישור שבו כדור הארץ מקיף את השמש, ומישור קו המשווה- שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. למעשה זה קורה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום הראשון של הסתיו ופעם אחת ביום הראשון של האביב.


הפעם, השמש תעבור את הנקודה מצפון לדרום, ויגיע שוויון הסתיו (בלועזית: Autumnal Equinox). ב 21 במרץ עוברת השמש את נקודת החיתוך השנייה מדרום לצפון, ויתרחש שוויון האביב (Vernal Equinox)״, כך מסבירים בסוכנות החלל הישראלית.
בינתיים, מהשירות המטארולוגי נמסר כי ״אוגוסט היה חם מהממוצע בכ-1 עד 1.5 מעלות ובכך הצטרף לשני חודשי הקיץ שקדמו לו שהיו אף הם חמים מהממוצע". עוד הוסיפו בשירות כי ״מבין שלושת חודשי הקיץ שעברנו אוגוסט עוד היה ה"נוח" והגיע רק למקום השישי בחומו בסדרת חודשי אוגוסט מאז 1950. זאת ביחס ליולי שסיים במקום השני ויוני ששבר ששיאים. הרצף של שלושת חודשים במקומות גבוהים בסדרת הנתונים ההיסטורית מביא את קיץ 2024 אל המקום הראשון בטבלת הקייצים החמים ובהפרש ניכר של קרוב למעלת צלזיוס מהבאים בתור/ הסיבה העיקרית לקיץ החם באופן יוצא תקדים, היא טמפרטורת ים חסרת תקדים שהגיעה עד לכדי 32 מעלות בחלק מימי החודש . סטיית הטמפרטורה החודשית במישור החוף היתה דומה לסטיית טמפרטורת הים מהממוצע והגיעה ל-1.5-2.0 מעלות בהרים הסטייה היתה קלה יותר והגיעה לכמעלה".