ניצל בנס: א' תושב העיר, הגיע השבוע למרפאת 'הטיילת' של קופת חולים מאוחדת, בארמון הנציב הרגיש לא טוב וחטף דום לב. הצוות שהבחין כי מדובר במקרה של חיים ומוות ביצע בו החייאה והציל את חייו.
1 צפייה בגלריה
התקף לב
התקף לב
א' קיבל דום לב במרפאה – הצוות בקופת החולים הציל את חייו
(צילום המחשה: shutterstock)
"עשיתי סידורים, הרגשתי טוב", סיפר א', "הגעתי למרפאה כי הייתי צריך להגיש איזה טופס. נכנסתי בדלת והייתה לי סחרחורת של שנייה. לפתע התעוררתי כשאנשים מעליי. הסבירו לי איפה אני, שחטפתי דום לב. אם הייתי נמצא ב-99.9% מהמקומות שאני נמצא במשך היום לא הייתי מדבר איתך. הסיכוי להיות במרפאה כשזה קורה הוא אפס".

קראו גם:

"המזכירות נכנסו לחדר שלי ואמרו לבוא מהר כי מישהו נפל על הראש", שחזרה האחות שרה, "חשבתי שהוא נפל והגיע לקבל טיפול. הגעתי למקום וראיתי מישהו שוכב הפוך על הרצפה. עברו לי המון מחשבות בראש, ניסיתי להבין איפה הוא חבול. ניסינו לקרוא לו להזיז אותו והוא לא נשם ולא הגיב הצבע שלו בפנים היה מחריד. לא הרגשתי דופק, והבנתי שבאמת יש פה מקרה של חיים ומוות.
"חיברנו אותו לדפיברילטור וראינו שיש לו הפרעת קצב מסכנת חיים ונתנו לו שוק חשמלי. אחרי מעט עיסויים הוא פקח עיניים. זה היה מדהים, בדרך כלל הפרעות קצב כאלה הן קטלניות. העובדה שזה קרה במרפאה והתגובה שלנו הייתה מידית הצילה לו את החיים".
א' הועבר לבית החולים הדסה והושתל לו קוצב לב. לדברי הרופאים, המהירות שבה בוצעה בו ההחייאה הצילה את חייו. זו גם הסיבה לכך שלמרות האירוע הלבבי, הלב לא נפגע לטווח הארוך.
פורסם לראשונה: 07:10, 10.04.23