בדרך לפגיעה נוספת בנוף הירוק של דרום העיר: יושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אליעזר ראוכברגר, אישר תוכנית מסיבית למלונאות ומגורים בפאתי ארמון הנציב, מתחת ל'מצפתל' (גבעת התורמסים). זאת למרות עמדתו המקצועית של אגף מהנדס העיר, שסבור שיש לדחות את התוכנית המוצעת, ולקדם שם חלופת בנייה אחרת.
2 צפייה בגלריה
הבנייה סוגרת על הטבע. ה'מצפתל'
הבנייה סוגרת על הטבע. ה'מצפתל'
הבנייה סוגרת על הטבע. ה'מצפתל'
(צילום: אלכס קולומויסקי)

תוכנית לא מתחשבת


אומנם הוועדה המקומית סוברנית להחליט לפי ראות עיניה ואיננה חותמת גומי של הדרג המקצועי, אך עד כה פעלה הוועדה בניגוד מוחלט לעמדת המהנדס רק במקרים בודדים. מהנדס העיר טען בין היתר כי הבינוי המשמעותי שמוצע אינו מחולק על כל המגרשים בצורה שווה ויש לחלקו מחדש.

2 צפייה בגלריה
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
מצפתל בארמון הנציב
(צילום: אדווה חולי)

עוד טען כי בתוכנית אין כלל מפרצים לאוטובוסים בשטחי המלונאות ולא ייתכן שמלונות בסדר הגודל המוצע, יפעלו בלעדיהם. עוד לדבריו התוכנית נעדרת מדרכות ראויות וחיבורים יעילים למרחב הציבורי החיצוני ולטיילת.
כמו כן נטען כי לא ניתנו התייחסויות להשלכות של תוספת 100 יחידות הדיור למגורים, וכך גם לגבי שלביות הבנייה, שחייבים לתת עליה את הדעת, לנוכח הצורך להמתין לפינוי תחנת המשטרה הקיימת במקום. סגן ראש העירייה יוסי חביליו התנגד אף הוא לתוכנית, שלדבריו, "תפגע בנוף ובאתר הטבע העירוני הייחודי הזה".